واردات خودرو به سرزمین اصلی و مناطق آزاد امکانپذیر شد

0

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر واردات خودرو به کشور گفت: هم اکنون امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده است.

فوری؛ آغاز پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد + شرایط

حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو بخش واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودروهای نو به مناطق آزاد تقسیم بندی می‌شود.

عبدالملکی اضافه کرد: هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو بخش را تصویب و ابلاغ کرده و اکنون امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

وی گفت: بحث دوم که مربوط به واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است هم از یکی – دو هفته گذشته هیات وزیران مصوبه اش را ابلاغ کرد. بر این اساس، خودروهای برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰ هزار دلار می‌توانند به مناطق آزاد وارد شوند و خودروهای احتراقی به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار بر اساس مصوبه هیئت وزیران داده شده است.

مشاور رئیس جمهور افزود: هم‌اکنون پایه‌های حقوقی واردات کامل شده و شرکت‌های واجد صلاحیت می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

منبع:بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.