معرفی مینی ون کیا کارنیوال 2025 + تصاویر

0

کیا نسخهٔ فیس‌لیفت مینی‌ون کارنیوال را معرفی کرده که به لطف چهرهٔ جدید بیش از همیشه شبیه یک شاسی‌بلند شده است. البته به‌روزرسانی‌های کارنیوال برای مدل ۲۰۲۵ چیزی بیش از تغییرات ظاهری است. در قسمت جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ مستطیلی بزرگ و چراغ‌های عمودی تا حدود شاسی‌بلند تلوراید را به یاد می‌آورند.

kia carnival 2025

اما ارتقای مهم‌تر در زیر پوست وجود دارد، از جمله یک پیشرانه جدید 1.6 لیتری توربو هیبریدی شبیه به موتور هیبریدی سورنتو ، اما غنی‌شده با موتور الکتریکی قوی‌تر برای افزایش قدرت و گشتاور. و معماری الکتریکی برای پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های هوایی بیشتر و اتصال پیشرفته‌تر ارتقا می‌یابد.

پیشرانه

موتور 3.5 لیتری 287 اسب بخاری / 260 پوند فوتی V-6 به عنوان موتور پایه در هر پنج کلاس تریم (از جمله LXS جدید برای سال 2025). چهار تریم برتر، LXS، EX، SX و SX Prestige را نیز می‌توان با یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو مانند سورنتو HEV همراه با یک موتور الکتریکی 72 اسب‌بخاری (بیش از واحد 59 اسب بخاری سورنتو) داشت. این خروجی ترکیبی را به 242 اسب بخار و 271 پوند فوت (از 227/258 سورنتو) می رساند. ما انتظار داریم کیا HEV موتور تسمه- دینام-استارت سورنتو را نیز شامل شود. تمام این خروجی ترکیبی مانند سورنتو از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته هدایت می شود.

ویژگی های انحصاری ترکیبی

ویژگی های دینامیک شاسی منحصر به فرد Carnival HEV شامل E-Handling است که هدف آن بهبود پاسخگویی خودرو هنگام ورود و خروج از گوشه است. E-Ride، که از شوک‌های تنظیم‌شده مخصوص برای کمک به ون استفاده می‌کند تا از روی دست اندازها سر بخورد. و E-Evasive Handling Assist. این یکی برای کمک به حفظ کنترل در طول مانورهای فرمان اضطراری طراحی شده است. ظاهراً هر یک از این سیستم‌ها از توانایی موتور کشش الکتریکی برای بازسازی یا به حرکت درآوردن آنی چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند، فقط به اندازه‌ای طولانی که نگرش خودرو را تغییر دهد. چرخ‌های 17 اینچی ویژه بهینه‌سازی هوا برای مدل‌های Carnival HEV و همچنین کنترل حرکت خودرو الکتریکی (E-VMC) که سه سطح ترمز احیاکننده را فراهم می‌کند، منحصر به فرد خواهد بود.

چیزهای فانتزی ADAS قرض گرفته شده از EV6

Auto Driving Assist که برای اولین بار در شاسی بلند EV6 الکتریکی ، سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​را با مرکز خط و کمک تغییر مسیر ارتقاء می‌دهد. دنده کمکی جلوگیری از برخورد از جلو با محافظت از تقاطع، اخطارهای جانبی تغییر مسیر و تغییر مسیر، و کمک فرمان اجتنابی (FCA-JC، -LO، -LS، و -ESA) تقویت شده است. از دیگر ویژگی های موجود می توان به کنترل کروز هوشمند مبتنی بر ناوبری (N-SCC) و دستیار محدود سرعت هوشمند (ISLA) اشاره کرد.

kia carnival 2025

صفحه نمایش

در جلوی کابین کارنیوال مدل ۲۰۲۵ شاهد داشبورد و کنسول مرکزی جدیدی هستیم که هرچند شبیه قبل به نظر می‌رسد اما از تکنولوژی‌های بیشتری برخوردار است. به‌عنوان‌مثال، از تعداد دکمه‌های فیزیکی کاسته شده و دسته‌دندهٔ سنتی هم با یک شیفتر دوار جایگزین شده است.

راننده اکنون با چیزی که به نظر می رسد یک پانل ابزار واحد است، به جای دوقلوی در کنار صفحه نمایش روبرو می شود. تریم های بالایی دارای دو نمایشگر 12.3 اینچی در پشت یک صفحه منحنی منفرد هستند. مدل‌های پایه، سنج‌های آنالوگ را در کنار صفحه‌نمایش اطلاعات راننده 4.2 اینچی قرار می‌دهند، با یک شکاف کوچک که صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 12 اینچی را از هم جدا می‌کند. یک هدآپ صفحه نمایش تمام رنگی قابل تنظیم جدید نیز به تازگی در دسترس است، همانطور که یک آینه نمایش کامل مبتنی بر دوربین نیز وجود دارد. در عقب، سیستم سرگرمی عقب کابین متصل خودروی متصل (ccRC) کیا دارای مانیتورهای دوگانه 14.6 اینچی است که می‌توانند از اکثر پلتفرم‌های محبوب پخش شوند، با پتانسیل افزودن محتوای آینده در هوا.

سایر ویژگی های داخلی

هر مسافری در دو ردیف جلو می‌تواند بگوید «هی کیا» و حسگرها تشخیص می‌دهند که چه کسی صحبت می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا دستور پایین آوردن شیشه خود را بدهند. هر یک از مسافران ردیف دوم در SX Prestige Barcalounger می‌توانند «حالت آرامش» را درخواست کنند و صندلی خود را در حالی که زیرپایی بلند شده است، بخوابانند. هفت جک شارژ USB-C، دو نقطه برق 12 ولتی و دو جک 120 ولتی اینورتر در سرتاسر کابین وجود دارد. همچنین یک کلید دیجیتال مبتنی بر پهنای باند فوق العاده جدید وجود دارد که به دستگاه های هوشمند سازگار یا کارت های هوشمند مجهز به NFC اجازه می دهد تا به عنوان کلیدهای خودرو مجازی برای قفل کردن، باز کردن قفل و رانندگی استفاده کنند و امکان اشتراک گذاری با دوستان و خانواده از طریق پیام های متنی در دستگاه های سازگار را فراهم می کند. .

مدل‌های SX Prestige به نمایش گذاشته شده، دایره‌ای لوکس با پیچ‌دیدگی و دوخت را به نمایش می‌گذارند، با ترکیب رنگی خیره‌کننده از ناوی و خاکستری مه‌آلود. مدل‌های هیبریدی دارای یک دکمه شیفت چرخشی سطح بالا هستند که از جنسیس به عاریت گرفته شده است. و در اینجا یک مزیت غیرمنتظره وجود دارد: چراغ های LED کوچک در هر سگک کمربند ایمنی، مکان یابی آنها را در تاریکی آسان تر می کند.

طراحی “Opposites United” چیست؟

شاید مینی‌ون‌ها و SUV‌ها به‌عنوان متضاد تلقی می‌شوند، در حالی که چراغ‌های عقب «نقشه ستاره‌ای» کارناوال و لامپ‌های روز کهربایی، چراغ‌های جلوی مکعب‌مانند عمودی روی هم، و جلوپنجره‌ی جسورانه دماغه ببری این تیپ‌های بدنه متفاوت را با هم متحد می‌کنند؟ در هر صورت، هیچ کس برای متمایز کردن کارناوال 2025 از پیشینیان خود تلاش نخواهد کرد. چندین گزینه چرخ‌های جدید از 17 تا 19 اینچ وجود دارد، و کیا در حال پرش به نسخه Dark Edition با یک ون مرده است که چرخ‌های سیاه و رنگ‌های تیره‌تر روی ریل‌های سقف، صفحات لغزنده، روکش‌های آینه‌های جانبی، جلو را نشان می‌دهد. جلوپنجره، و قالب‌گیری‌های روی ستون C، درهای جانبی و درب عقب.

kia carnival 2025

قیمت و تاریخ فروش

قیمت هنوز اعلام نشده است، و در حالی که قیمت پایه LX V-6 بعید است تغییر زیادی کند، پیش بینی قیمت برتر برای هیبریدی سخت تر است. با نزدیک شدن به تاریخ فروش مورد انتظار تابستان 2024 همراه باشید.

مشخصات ون هیبریدی کیا کارناوال 2025
قیمت پایه 35000 دلار (تخمین MT)
چیدمان موتور جلو، FWD، 7-8 پاس، ون 4 در
موتورها 1.6L/177-hp (est)/195-lb-ft (est) توربو DOHC 16 سوپاپ I-4، به علاوه 17-hp/32-lb-ft و 72-hp/230-lb-ft (est) موتورهای الکتریکی؛ شانه 242 اسب بخار/271 پوند فوت؛ 3.5 لیتر / 290 اسب بخار / 262 پوند فوت تزریق مستقیم DOHC 24 سوپاپ V-6
انتقالات 6 یا 8 سرعته اتوماتیک
کاهش وزن 4450-4600 پوند (تخمین MT)
فاصله بین دو محور 121.7 اینچ
L x W x H 203.0 x 78.5 x 69.9 اینچ
0-60 مایل در ساعت 7.5-8.0 ثانیه (تخمین MT)
EPA CITY/HWY/COMB FUEL ECON هنوز رتبه بندی نشده است
حراج تابستان 2024
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.