تصاویری از طراحی احتمالی نسل جدید کیا ریو 2024

0

کیا ریو یکی از معدود سدان‌های جمع‌وجور بازار است که همچنان به تولید می‌رسد. این خودرو حضور گسترده‌ای در بازار ایران دارد و حتی در طول مراحل جدید واردات نیز شاهد عرضه کیا ریو به بازار داخلی خواهیم بود.

در همین حین شرکت کیا به دنبال توسعه نسل جدید کیا ریو است و اخیرا تصاویر آن با پوشش‌های استتار در رسانه‌های گوناگون منتشر شده‌اند. طراحان نیز با استفاده از همین تصاویر نصفه و نیمه، موفق شده‌اند تا نسل جدید کیا ریو را برای ما به تصویر بکشند.

نسل جدید کیا ریو اکنون شباهت بسیار زیادی به برادر بزرگترش یعنی کیا سراتو پیدا کرده است. چراغ‌های جلو به LED‌ تغییر وضعیت داده‌اند و در جلوپنجره خودرو ادغام شده‌اند. این الگوی طراحی کاملا مشابه الگوی طراحی جلوپنجره کیا سراتو است. ورودی‌های هوای تقلبی نیز در دو طرف سپر مشاهده می‌شوند که هدف از نصب آن‌ها، اسپرت جلوه دادن خودرو است.

تغییرات در نمای عقب کیا ریو بیشتر خواهند بود. این خودرو اکنون یک فست بک کوچک محسوب می‌شود. چراغ‌های عقب نیز در این بخش به یکدیگر متصل شده‌اند. این امکان وجود دارد تا کیا از خروجی‌های اگزوز دوگانه برای قسمت عقب کیا ریو استفاده کند که احتمالا تقلبی خواهند بود، چرا که یک خودرو اقتصادی به پیشرانه اسپرت با دو خروجی اگزوز مجزا نیازی نخواهد داشت.

کیا ریو طی سالیان گذشته روندی پر افت و خیز داشته است. برای مثال طی سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۱۳۶۲ دستگاه کیا ریو در ایالات متحده به فروش رسید. این رقم در سال ۲۰۲۱ کاهشی شد و به حدود ۲۷ هزار دستگاه رسید. با این حال طی سال ۲۰۲۲ ورق برگشت و کیا ریو با فروش ۲۹ هزار دستگاه، به دومین مدل پرفروش این برند در ایالات متحده تبدیل شد. انتظار می‌رود به دلیل تشدید مقررات آلودگی در اروپا، عرضه کیا ریو به این منطقه متوقف شود. اما در سایر نقاط جهان مشتریان همچنان می‌توانند از کیا ریو بهره‌مند شوند.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.