فورد موستانگ هم‌چنان پرفروش‌ترین اسپرت دنیا

0

تاریخ ۱۷ آوریل برای علاقمندان فورد موستانگ روز خاصی بشمار می‌آید چرا که فورد ۵۶ سال قبل یعنی سال ۱۹۶۴ در چنین روزی برای اولین بار اقدام به عرضه این پونی کار نمود.
”مدل فعلی موستانگ ششمین نسل این خودرو بوده که به صورت رسمی از سال ۲۰۱۵ به بازار آمده و این روزها در ۱۴۶ کشور جهان عرضه می‌شود.فورد موستانگ در حالی پنجاه و هفتمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد، که برای دومین سال پیاپی توانسته عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا  و برای ششمین سال پیاپی توانسته رکورد پرفروش‌ترین خودروی کوپه-اسپرت دنیا را به دست بیاورد. مدل فعلی موستانگ ششمین نسل این خودرو بوده که به صورت رسمی از سال ۲۰۱۵ به بازار آمده و این روزها در ۱۴۶ کشور جهان عرضه می‌شود.

خودروی فورد موستانگ شرکت فورد موستانگ فورد موستانگ فورد موستانگ 2019 فورد موستانگ GT500 فورد موستانگ شلبی قیمت فورد موستانگ مشخصات فورد موستانگ تصاویر فورد موستانگ کانورتیبل معرفی خودرو مجله خودرو

فورد موستانگ سال گذشته میلادی توانست به فروش جهانی ۸۰ هزار و ۵۷۷ دستگاه دست پیدا کند. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد این خودروی عضلانی به‌تنهایی سهم ۱۵.۱ درصدی بازار کوپه‌های اسپرت دنیا را در اختیار خود دارد. این در حالی است که این سهم بازار در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۴.۸ درصد بود.

محصول فوق سال گذشته در بازار اروپا به اقبالی درخشان رسید. فروش موستانگ در مجارستان نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایش خیره‌کننده ۶۸.۸ درصدی مواجه شد. این در حالی است که در کشور محافظه‌‌کاری مانند هلند افزایش فروش موستانگ ۳۸.۵ درصدی بوده است. حتی باورکردنی نیست که فروش اسپرت محبوب آمریکایی‌ها در بازار خاصی مانند دانمارک نیز ۱۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. با این حال موستانگ در اصلی‌ترین بازار خودرو یعنی آمریکا با فروش ۶۱ هزار و ۹۰ دستگاه، کاهش خرید ۱۵.۷ درصدی را تجربه کرد.

پرتقاضاترین ایالت برای موستانگ ۲۰۲۰، تگزاس با فروش ۸ هزار و ۶۰۰ دستگاهی بود. کالیفرنیا و فلوریدا نیز به ترتیب با ثبت فروش ۶ هزار و ۲۰۰ و ۵ هزار و ۸۶۴ دستگاه رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.
اگرچه جشن تولید امسال فورد با توجه به این اعداد و ارقام می‌تواند باشکوه باشد ولی کاملاً مشخص است که آمار فروش این خودرو روندی نزولی پیدا کرده است. فورد در سال ۲۰۱۹ توانسته بود ۱۰۲ هزار و ۹۰ دستگاه موستانگ بفروشد که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۲۷ درصد بیشتر بود. حتی فروش سال ۲۰۱۸ با رکورد ۱۱۳ هزار و ۶۶ دستگاهی نیز در مقایسه با ۲۰۲۰ اختلافی ۴۰ درصدی را به نمایش می‌گذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.