طرز تهیه پیراشکی گوشت چیست ؟

0

طرز تهیه پیراشکی گوشت را آموزش میدهیم که یک فینگرفود  مناسب برای مراسم هایتان است .

 مواد لازم برای خمیر :

آرد : ۲۵۰ گرم

شیر : ۱۲۵ میلی لیتر

تخم مرغ : یک عدد ؛ نصف در خمیر و نصف برای رومال خمیر

مخمر فشرده : ۱۰ گرم ( خشک : ۴ گرم )

کره : ۲۵ گرم شکر : ۱/۲ قاشق غذاخوری

نمک : ۱/۲ قاشق چایخوری

کره : ۳۰ گرم

نمک و فلفل :به مقدار لازم

مواد داخلی :

گوشت : ۲۵۰ گرم ( بوقلمون ، گوشت گاو ، بره ، اردک یا مرغ )

سیب زمینی : ۲۰۰ گرم

پیاز : ۱ عدد بزرگ

طرز تهیه :

گوشت و سیب زمینی را به مکعبهای کوچک برش بزنید . پیاز خرد شده ، نمک ، فلفل را به مواد اضافه کنید ( ممکنه مواد در فر خوب نیزه پیشنها . میکنم قبلش کمی تفت بدین بعد داخل خمیر بذارین ) مخمر را در شیر گرم حل کنید ، شکر ، نمک ، کره ذوب شده و تخم مرغ را اضافه کنید ، با لیسک هم بزنید تا یکدست شود .

 

حالا آرد الک شده را بریزید ، خمیر صاف و الاستیکی را ورز دهید . خمیر را گرد کنید ، در یک کاسه چرب شده با روغن نباتی قرار دهید ، روی آن را بپوشانید و درجای گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود . وقتی خمیر پف کرد ، آن را جمع کنید و دوباره استراحت دهید . خمیر آماده شده را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید ، گرد کنید ، با یک سلفون بپوشانید ، ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید استراحت کند .

سپس هر خمیر را به قطر ۱۳ سانتیمتر از هر باز کنید ، فیلینگ را در وسط قرار دهید ، یک تکه کوچک کره را روی آن قرار دهید و قالب بزنید ، لبه ها را با دقت کار کنید و حلقه های زیبا درست کنید حالا پیراشکی ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید ، روی آن را بپوشانید و حدود ۲۰ دقیقه بگذارید تا استراحت کند . با باقیمانده تخم مرغ روی خمیرها را برس بزنید و در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰-۵۰ دقیقه بپزید ( روی ویژگی های فر خود تمرکز کنید ) ، در انتها میتوانید با کره روی آنها را چرب و خوش عطر کنید .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.