نکات فنی و کاربردی درباره تعمیر خودرو

0

مکانیک و عیب یابی خودرو مکانیک

داغ کردن ماشین

آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی 405 تعمیرات تخصصی 206 آموزش عیب یابی ماشین آموزش مکانیک به زبان ساده علت بوی سوختگی از ماشین علت بوی بنزین در پراید علت بوی روغن سوخته در سمند

هیچ گاه وقتی ماشین داغ هست درب رادیاتور را بازنکنید.

احتمال پاشیدن آب داغ روی صورت مکانیک

علل گرم بودن موتور:

۱-شل بودن تسمه
۲-پروانه(شکستن ،برعکس بستن)
۳-خرابی ترموستات(گیرکردن)
۴-نا میزان بودن دلکو(نامیزانی پلاتین و خرابی شمع و تک کارکردن از جرقه)
۵-کم بودن آب
۶-رسوب بستن رادیاتور
۷-نامیزان بودن کاربراتور یاجدیدا انژکتورها
۸-گرفتگی اگزوز(مخزن کاتالیست وسوراخ بودن انبار اگزوز)
۹-معیوب بودن واتر پمپ
۱۰-سوختن واشر سر سیلندر
۱۱-ترساندن سوپاپ(سوختن سوپاپ)
۱۲-درب رادیاتور معیوب است.
۱۳-کثیف بودن بیش از حد موتور
۱۴-صفحه کلاچ (بکس باد کردن صفحه کلاچ)
۱۵-معیوب بودن ترمز ها
۱۶-نامیزان بودن فیلرسوپاپ ها (کیپ بودن و شل بودن سوپاپ ها)
۱۷- کم بودن باد لاستیک ویا اسپورت کردن لاستیک ها
۱۸-فشار زیاد به موتور
۱۹-تازه تعمیر بودن موتور(تا آببندی گرم میکند)
۲۰-هوا داشتن سیستم خنک کاری
۲۱-زیاد بودن بار و ارتفاع بار
۲۲-کم و زیاد بودن روغن موتور
۲۳-گرفتگی تهویه موتور( ورودی و خروجی هوا داخل موتور)

۲۴-نامیزانی تایم موتور(حتی یک دنده تایم،تسمه تایم نامیزان باشد)

۲۵-اتصال بدنه بودن کابل اصلی

 بعد از گرم کردن موتور چه معایبی پیش می آید:

۱-سوختن واشر سرسیلندر
۲-ترساندن سوپاپ(سوختن)
۳-چسباندن رینگ و پیستون
۴-سوختن پیستون(سوراخ شدن)
۵-زیاد شدن بخار موتور(آینه کردن داخل سیلندر و…)

چه عواملی باعث میشود که قدرت موتور کاهش پیدا کند و شتابگیری خودرو ضعیف شود؟

1️⃣لغزش کلاچ
2️⃣کشیدن ترمز
3️⃣کمبود فشار باد تایر
4️⃣نادرست بودن اندازه تایر
5️⃣بیش از حد بار گذاشتن
6️⃣باز نشدن کامل دریچه گاز
7️⃣گرفتگی سیستم هوای ورودی
8️⃣بیش از حد فقیر بودن نسبت هوا و سوخت
9️⃣ایراد در سیستم جرقه
🔟پایین بودن فشار کمپرس موتور

چه عواملی باعث میشود که موتور با لرزش کار کند؟

مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین معرفی خودرو دنیای خودرو بهترین موتور خودرو قویترین موتور خودرو بهترین پیشرانه انتخاب بهترین خودرو

1️⃣تنظیم نبودن لقی سوپاپ ها
2️⃣خراب بودن یکی از شمع یا وایر ها
3️⃣ کار نکردن یکی از انژکتور ها
4️⃣کم بودن فشار سوخت
5️⃣تنظیم نبودن تایمینگ موتور
6️⃣معیوب شدن دسته موتور
7️⃣خرابی یکی از سنسور های اکسیژن،دما و فشار هوا، دمای آب

دلایل قفل شدن موتور

مقالات آموزشی مقالات دانشجویی مقالات تخصصی مکانیک نحوه ساخت میل لنگ مراحل ساخت موتور ماشین اطلاعات تخصصی خودرو مجله خودرو کارستان نحوه ساخت سرسیلندر نحوه ساخت بلوک سیلندر

 

1️⃣- جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق، که معمولا بدلیل سوختن واشر سر سیلندر این اتفاق می افتد.
2️⃣ چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها، یا شکستگی هر کدام از آنها.
3️⃣ شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل.

چطور تشخیص دهیم که علت قفل شدن موتور، کدامیک از موارد فوق است؟

جام كردن موتور علائم یاتاقان زدن خودرو قفل شدن ماشین دلیل شاتون زدن موتور علت ذوب شدن پیستون آموزش مکانیک خودرو دانستنی های فنی خودرو بهترین مکانیک تهران مجله خودرو کارستان عیب یابی خودرو به زبان ساده آموزش عیب یابی ماشین

1️⃣ اگر حالت اول، دلیل قفل شدن موتور باشد، وقتی شمع های را باز کرده و استارت بزنیم، آب سر پیستون خارج شده و موتور آزاد می شود.
2️⃣- شکستن یاتاقانها یا یکی از قطعات داخل موتور، از نظر فنی پیچیده تر بوده و تشخیص آن توسط کارشناس خبره صورت می گیرد.
3️⃣- در صورتیکه علت قفل شدن موتور، استارتر آن باشد، وقتی استارتر را از روی موتور باز کنید و دنده را در وضعیت 5 قرار دهید، می توانید ماشین را هل داده و حرکت دهید. در این حالت با اطمینان می توان گفت که ایراد از استارتر است. در صورتیکه پس از باز کردن استارتر، باز هم نتوانید در دنده 5 ماشین را هل دهید، با اطمینان می توان گفت علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون،
یا میل لنگ است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.