نسل جدید پراید + عکس

0

در این گزارش به تکامل طراحی کیا ریو و چگونگی تبدیل آن از یک ساب کامپکت معمولی به خودرویی پرفروش که چندین جوایز طراحی معتبر را کسب کرده است پرداخته خواهد شد.

قیمت خودرو قیمت پراید 111 قیمت پراید 131 قیمت پراید 132 قیمت پراید دست دوم قیمت پراید 131 مدل 90 قیمت پراید 111 مدل 90 قیمت پراید 151 قیمت پراید دوگانه سوز قیمت پراید صفر قیمت پراید مدل 95 ارزانترین خودروهای ایرانی
منشاء ریو به یک مدل قبلی باز می گردد که در سال ۱۹۸۷ به نام کیا پراید شناخته می شد.

این مینی هاچ بک از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۹ در کره فروخته شد و پروژه مشترک کیا، فورد و مزدا بود.

در ایالات متحده به عنوان فورد فستیوا فروخته شد. مجهز به هر دو موتور ۱.۱-B۱ و ۱.۳ لیتری B۳ با قدرت ۵۴ و ۷۲ اسب بخار. سایپا کیا پراید را در ایران تحت لیسانس ساخت و این شرکت در سال ۲۰۰۸ یک مدل بدنه پیکاپ را با نام “سایپا پیک آپ” با وزن ۵۰۰ کلوگرم (۱۱۰۰ پوند) معرفی کرد.

پراید در کره به کیا آولا تبدیل شد و به عنوان فورد اسپایر در ایالات متحده فروخته شد، اما آولا نتوانست در آن زمان به محبوبیت خود به عنوان پراید دست یابد. تمام آولاها به صورت استاندارد با چرخ‌های ۱۳ اینچی، استریو با چهار بلندگو، شیشه‌ی عقب گرم شونده، ترمزهای (ABS)، کیسه هوای سمت راننده و پرتوهای ضربه‌ای درب عرضه شدند.

قیمت خودرو در ترکیه قدرت خرید مردم قیمت پراید قیمت خودرو در آمریکا پایه حقوق در ایران دانستنی های خودرو از همه جا چه خبر

همچنین اولین خودروی کره جنوبی در کلاس خود بود که دارای دو کیسه هوا و ترمز ABS بود. در حالی که آولاس استاندارد موتور ۱.۳ لیتری مزدا B۳ با قدرت ۷۳ اسب بخار (۵۴ کیلووات) را دریافت کرد، نسخه‌های با مشخصات بالاتر هم با SOHC و هم نسخه DOHC قوی‌تر از موتور ۱.۵ لیتری B۵ در دسترس بودند. نسخه DOHC ۱۰۵ اسب بخاری (۷۷ کیلووات) فقط در مدل چهار در Avella Delta موجود بود.

Avella در سال ۱۹۹۹ متوقف شد و هم آن و هم پراید (نسل اول فورد فستیوا) به کیا ریو تبدیل شدند. ریو در دو مدل هاچ بک و سدان ۴ در موجود بود و دارای موتور ۱.۵ لیتری DOHC بنزینی ۹۶ اسب بخاری از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ بود. نسخه های بازار داخلی کره شامل نسخه ۱.۶ لیتری نمی شود، زیرا سیستم مالیات کره جنوبی خودروهای بیش از ۱۵۰۰ سی سی را به شدت جریمه می کند. خروجی های ادعا شده برای نسخه های داخلی (JIS) بالاتر بود، ۸۴ اسب بخار برای ۱.۳ کوچک و ۱۰۸ اسب بخار برای DOHC ۱.۵.

چند سال بعد، ریو با طراحی جدید بیرونی و داخلی همراه با ارتقاء موتور، سیستم تعلیق و ترمز، عرضه شد. در اروپا، ریو فیس لیفت شده تغییرات جزئی در ظاهر خارجی و بهبود موتور ۱.۳ از ۷۵ اسب بخار به ۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۸۶ پوند فوت (۱۱۷ نیوتن متر) در ۳۰۰۰ دور در دقیقه داشت.

در سال ۲۰۰۷، دولت کره جنوبی آزمایش تقریباً ۴۰۰۰ مدل پیش‌تولید ریو هیبریدی-الکتریکی را آغاز کرد که شرکت مادر هیوندای کیا گروه خودروسازی بعداً تاریخ‌های پیش‌بینی‌شده عرضه مدل هیبریدی را اعلام کرد و متعاقباً لغو کرد.

در سال ۲۰۱۰، ریو از جلوپنجره متمایز کیا استقبال کرد و برخی از ویژگی‌های مدرن و پیشرفته مانند عملکرد تلفن هندزفری بلوتوث را به آن اضافه کرد.

و پس از ۲۵ سال طراحی، عملکرد، ایمنی، ویژگی ها و بهره وری سوخت بهبود یافته ما به Rio کاملاً جدید امروزی می رسیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.