تولید موتور خودرو ال90 در مگاموتور

6

پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P90 با تاکید بر وابستگی خارجی حداقلی و با بهره مندی از توان تخصصی داخلی در مگاموتور در سال جاری بازتعریف و در حال پیگیری است.

محصولات جدید سایپا تازه های خودرو مجله خودرو اخبار بازار خودرو اخبار خودرو معرفی خودرو

مدیر پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P90 ضمن تشریح جزئیات این پروژه گفت: با وجود زیرساخت های مناسب در گروه خودروسازی سایپا به ویژه در شرکت مگاموتور این پروژه در راستای تولید محصول جدید و منطبق بر استانداردهای تعریف شده آغاز شد.

مجتبی احمدی راد افزود: بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در شرایط تحریمی فعلی و بیشترین عمق ساخت داخل مقرر شد از موتور ME16 و گیربکس 5F18PE به منظور قوای محرکه این پلتفرم جدید استفاده شود.

او با تاکید بر استفاده از توانمندی های داخلی در تولید موتور، گیربکس و اکسل در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: در حال حاضر مراحل ساخت داخل و راه اندازی خط مونتاژ موتور ME16 در مگاموتور در حال انجام است و در خصوص گیربکس 5F18PE (گیربکس استفاده شده در خودروی شاهین با تغییرات ناشی از شرایط جانمایی در خودرو P90) در حال پیگیری برای ساخت قالب قطعات تغییریافته هستیم.

در حوزه قطعات اکسل و ترمز نیز به دلیل جدید بودن طرح و لزوم انجام فعالیت های گسترده و متنوع در این حوزه، از طریق همکاری با شرکت های مطرح داخلی در حوزه ساخت قالب، مجموعه سازی و ایجاد زنجیره تامین قطعات ترمزی عقب و جلو، پوسته اکسل عقب و ساب فریم با همکاری واحد تامین مگاموتور اقدامات وسیعی آغاز شده است.

او در ادامه با اشاره به دستاوردهای این پروژه اظهار داشت: وابستگی خارجی حداقلی در تولید، ایجاد یک پلتفرم و محصول جدید در گروه سایپا، جذب سرمایه گذاری و امکان توسعه محصولات، از دستاوردهای این پروژه است که با تکیه بر توان تجهیزاتی و نیروی انسانی در داخل کشور در حال انجام است.

مدیر پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P90 با بیان این که این پروژه از مهرماه 1399 آغاز شده است، گفت: بنا به تغییراتی که در تعریف قوای محرکه این پروژه صورت پذیرفت، از ابتدای سال جاری با تعاریف جدید، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به گستردگی این پروژه شرکت های پارس خودرو، سازه گستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و همچنین قالب های صنعتی سایپا، در پروژه مشارکت دارند و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم تا پایان سال 1402 شاهد تولید انبوه این محصول باشیم.

منبع:ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. کامران می گوید

    تا حداقل 500 سال دیگه کشور ما از هر لحاظ درست نمیشه اینو قسم میخورم

  2. علی می گوید

    احتمالا سایپاییها یه ارتقا +±+++++به موتور M15 که تو همه ماشینهاشون مشترکه دادن ورو این بدبختم میزارن موتور بینهایت پلاسM15شونو یه مثال داشتیم میگفت خر همون خره پالانش عوض شده سایپاییها دقیقا عمل کردن به این ضرب المثل

  3. ظریفی می گوید

    پایان تولید خودروهای بنزینی تا۲۰۳۰ دراروپا

  4. حافظ می گوید

    دریغ از یک مدیر مدبر که درس کار خود را خوانده باشد

  5. علی می گوید

    کاااااش عقلی بود و فهمی به همین ترکیه نگاه کنید نه به آلمان یا آمریکا یا ژاپن نه فقط به همین ترکیه نگاه کنین اولین خودروی ملی که چند مدل ازش تولید خواهد شد برقی و با برد های پیمایشی سیصد و پانصد کیلومتر
    ما هم باید افتخار کنیم بعد بیست سال تولید ال نود لگن تونستیم موتورش رو کپی کنیم ای کاااااش فهمی بود کااااااااش

    1. فرهاد می گوید

      آفرین کاش موتورش کپی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.