طرز تهیه کباب پاکستانی خوش عطر و بو

0

کباب پاکستانی یکی از کباب های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و فوق العاده لذیذ و ساده است و می توانید داخل فر یا تابه تهیه کنید.

طرز تهیه کباب پاکستانی طرز تهیه انواع کباب آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای خونگی آموزش غذای مجلسی آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

این کباب عطر و بو فوق العاده ی دارد و اگر یک بار تهیه کنید عاشق طعم و مزه این غذای خوشمزه پاکستانی می شوید. پاکستان یکی از کشور های می باشد که تنوع غذای خیابانی زیادی دارد و در غذا های خود از ادویه های زیادی استفاده می کنند. شما توانید این کباب را شب قبل تهیه کنید و ورز دهید و داخل یخچال قرار دهید و اگر عجله دارید به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

امروز طرز تهیه کباب پاکستانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم :

  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • گشنیز ساطوری شده ۱/۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. گشنیز را تمیز کنید ساطوری ریز خرد کنید. ۲ عدد از گوجه فرنگی را شسته و نگینی ریز خرد کنید. سیر را پوست بگیرید و پوره کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید گوشت را به همراه پیاز و گوجه فرنگی نگینی شده و گشنیز و ادویه ها و سیر خوب ورز دهید. برای این کار بهتر است دستکش انداخته و مواد را به خوبی ورز دهید تا منسجم شود و روی مواد را کشیده و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد گوشت برود.

مرحله سوم: پخت در فر

در ادامه باید سینی فر را چرب کنید و از مواد بردارید و با کمک کوبیده زدن یا دست به شکل کوبیده در بیاورید و داخل سینی فر قرار دهید و روی آن شکل دهید و روی سینی را فویل کشیده و ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه بگذارید تا کباب پاکستانی پخته شود و در انتها فویل را بردارید و از کره و زعفران روی کباب رومال کنید و ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید و به دلخواه می توانید در آخر گوجه فرنگی های باقی مانده را به همراه سیب زمینی پوست بگیرید و خرد کنید و داخل فر قرار دهید تا کبابی شود.

مرحله چهارم: پخت در تابه

در ادامه برای پخت در تابه نیز مواد کف تابه چرب شده بریزید و با کمک قاشق مانند کباب  تابه ای جدا کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و بعد از پختن یک طرف برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و به همراه سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی سرو کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه کباب پاکستانی لذیذ و خوشمزه با گشنیز

  1. در هر دو روش از مخلوط کره و زعفران استفاده کنید و دو طرف کباب خوشرنگ شود.
  2. تهیه سیب زمینی کبابی یا سرخ شده دلخواه است.
  3. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.