خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ +عکس

0

خودروی مفهومی جدید BMW سری ۳، به نام Dee که مخفف Digital Emotional Experience به معنای «تجربه عاطفی دیجیتال» است در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی شد. تمرکز اصلی در طراحی این نمونه جدید بر روی دیجیتال بود آن است.

برای شروع، چراغ‌های سنتی یا توری مشبک دیده نمی شود، هر دو صفحه‌نمایش دیجیتالی هستند که می‌توان اندازه، شکل و رنگ آن را تغییر داد. در واقع، کل خودرو با چیزی پوشیده شده است که BMW آن را E Ink یا «جوهر دیجیتال» می‌نامد که با استفاده از این فناوری می‌توان رنگ خودرو را به یکی از ۳۲ رنگ طراحی شده تغییر داد.

همانطور که در این تصاویر می بینید، این بدان معنا نیست که شما باید فقط یک مورد را انتخاب کنید، می توانید از رنگ های ترکیبی استفاده کنید. در حقیقت ۲۴۰ پنل ظاهر این خودرو به صورت جداگانه کنترل می شوند.پنجره ها می توانند پیام های شخصی، نمادهای دیجیتال و آواتار راننده را به صورت تمام رنگی نمایش دهند.

داخل آن هم کم از بیرون ندارد. درون این خودرو یک هدآپ نمایش بزرگ قرار دارد که اگر بخواهید می تواند تمام عرض شیشه جلو را اشغال کند. هیچ سیستم اطلاعات مرکزی و صفحه نمایشی وجود ندارد، فقط صفحه نمایش هدآپ که از طریق دکمه های لمسی روی داشبورد کنترل می شود.هیچ خبری در مورد باتری و موتور این خودرو وجود ندارد، اگرچه BMW تایید کرده است که روی فناوری باتری استوانه ای جدید کار می کند که به طور چشمگیری برد و زمان شارژ را بهبود می بخشد.

آدریان ون هویدونک، رئیس طراحی BMW گفت: «با Dee، نشان می دهیم که چگونه خودرو می تواند به طور یکپارچه در زندگی دیجیتال روزانه شما ادغام شود. فن آوری به روش صحیح پیاده سازی شده، تجربیات ارزشمندی ایجاد می کند، شما را راننده بهتری می کند و به سادگی انسان ها و ماشین ها را به هم نزدیک می کند.»
منبع:روزیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.