معرفی یاماها R1 GYTR Pro مدل 2023

0

به مناسبت گذشت ربع قرن از نخستین معرفی یاماها R1، این برند ژاپنی تصمیم گرفته است، نسخه ویژه‌­ای از نسل جدید موتورسیکلت اسپرتش را با نام R1 GYTR Pro لیمیتد ادیشن در بازار اروپا عرضه نماید.

 محصولات جدید یاماها  موتورسیکلت جدید یاماها  مدیرعامل شرکت یاماها  سریعترین موتور دنیا  YAMAHA R1 GYTR Pro  مجله موتورسیکلت

برخی قطعات این موتورسیکلت خاص که در تیراژ 25 دستگاه تولید می‌­شود، توسط جنیون یاماها تکنولوژی ریسینگ (GYTR) تامین خواهد شد.

البته تولید یاماها R1 GYTR Pro به بخش تحقیق و توسعه این برند در اروپا یعنی YMRE واگذار شده، که پیش از این، R1 حاضر در رقابت WSBK را نیز طراحی و تولید کرده است. به همین دلیل می‌­توان با اطمینان ادعا کرد که R1 GYTR Pro در اکثر جهات به نمونه اصلی شباهت دارد.

 محصولات جدید یاماها
 موتورسیکلت جدید یاماها
 مدیرعامل شرکت یاماها
 سریعترین موتور دنیا
 YAMAHA R1 GYTR Pro
 مجله موتورسیکلت

از ویژگی‌های یاماها R1 GYTR پرو، می­‌توان به فرمان با طراحی مشابه WSBK اشاره کرد، که شعاع گردش بیشتر و کنترل بهتر عقب را به ارمغان می­‌آورد. سازه بدنه در بخش عقب از فیبرکربن ساخته شده است، تا وزن کاهش یابد. بازبینی در طراحی محفظه سوخت هم باعث پایین آمدن مرکز ثقل شده، درحالی‌که نرم‌افزار مدیریت پیشرانه هم از نوع مسابقه‌­ای Magneti Marelli انتخاب شده است.

کمک ­فنر چنگالی FGR ساخت Ohlins در جلو و کمک تکی پنوماتیک TTX در عقب، قابلیت تنظیم خودکار براساس وزن و البته هندلینگ بهتر را برای این مدل خاص به همراه می‌­آورد. قطعات فیبرکربنی بدنه R1 GYTR Pro هم باعث بهبود آیرودینامیک و البته عملکرد فنی خواهد شد.

ماژول الکترونیکی GPES هم که به طور انحصاری توسط YMRE و با هدف استفاده در مسابقات طراحی شده، به یاماها R1 GYTR Pro اضافه شده است، که مواردی شامل کنترل شروع حرکت، جلوگیری از انحراف چرخ‌ها، مدیریت ترمزگیری با کمک پیشرانه، کنترل کشش و همچنین امکان تقویت مجدد پیشرانه را برای این مدل ارائه می‌­کند.

یاماها R1 GYTR Pro به صورت دست­‌ساز تولید شده است و فقط به صورت آنلاین از طریق شعب منتخب در اروپا به فروش می­‌رسد. هریک از خریداران این مدل می‌توانند یک روز کامل را در یکی از پیست‌های منتخب اروپا به همراه متخصصان یاماها سپری کنند.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

مترجم : باما

منبع : paultan.org

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.