خودروسازان بابت تولید خودروهای پرمصرف جریمه می‌شوند

0

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان بابت تولید خودروهای پرمصرف جریمه می‌شوند.

شرکت های دانش بنیان ایران داخلی سازی قطعات خودرو پیشرفت تکنولوژی در ایران محققان ایرانی شرکت های قطعه ساز تحریم صنعت خودرو راههای نجات از تحریم

عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به تصویب آئین نامه ماده 3 قانون ساماندهی صنعت خودرو گفت: خودروسازان در صورت تولید خودروهای پرمصرف جریمه می‌شود و باید جریمه پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: در آیین نامه مذکور، خودروسازان موظف شدند مصرف سوخت محصولاتشان را به گونه ای مدیریت کنند تا در کنار تولید خودروی پرمصرف، یک خودروی کم مصرف هم تولید شود یعنی جمع مصرف سوخت تولیدات هر خودروساز از یک حد مشخصی فراتر نرود وگرنه جریمه می شوند.

وی افزود: این آیین نامه با الگوبرداری از کشورهای پیش‌رو در صنعت خودرو تدوین شده است و عواید حاصل از این جریمه ها به توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه خودروهی برقی اختصاص خواهد یافت.

توکلی لاهیجانی اظهار داشت: حد مجاز سبد مصرف سوخت خودروسازان بصورت سالانه در یک کارگروه با حضور اعضایی از سازمان محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت و … تعیین می شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به سیاست های کاهش مصرف سوخت افزود: مصوبه دیگری هم از سوی هیات وزیران داریم که براساس آن خودروسازان موظفند سبد مصرف سوخت خود را سالانه 5 درصد کاهش دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.