رونمایی از نسخه برقی ری را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو +عکس

0

روز گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، رونمایی از خودروی ری را برقی صورت گرفت که به عنوان نسخه برقی اولین کراس اوور ملی معرفی شد. این خودرو از جمله محصولات داخلی بود که از ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد و رونمایی آن همراه با حاشیه‌های فراوان همراه بود.

گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران در کنار معرفی جدیدترین محصولات سواری خود مانند تارا V۴ ال ایکس، دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال، خودرو وارداتی شاین مکس (بنزینی و هیبریدی)، هایما ۸S و هایما ۷X و همچنین اتوبوس برقی، خودرو ریرا برقی را برای نخستین بار به نمایش گذاشت.

کراس اوور برقی ایران خودرو که هنوز نسخه بنزینی آن هم به دست مشتریان نرسیده است از پیشرانه برقی با بیشینه توان ۱۶۱ اسب بخار (۱۲۰ کیلووات) و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر بهره می برد و ظرفیت باتری های این خودرو ۵۳ کیلو وات بر ساعت اعلام شده است که با شارژر های خانگی در مدت زمان ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ می شود اما مدت زمان شارژ سریع این خورو در ایستگاه های شارژ ۳۰ دقیقه است که در صورت شارژ کامل توان پیمایش ۴۵۰ کیلومتر را دارد.

حیرت بازدیدکنندگان از اگزوز خودروی برقی!

جدا از بحث‌ها و حواشی که بر سر عرضه نسخه بنزینی ری‌را پیش آمده و ایران خودرو نتوانسته پس از گذشت چندین سال، این کراس‌اوور ایرانی را وارد بازار کند، حال این شرکت خبر از عرضه نسخه تمام‌برقی آن می‌دهد.

با رونمایی ری‌را برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، حواشی بسیاری نیز بر سر این نسخه پدید آمد. در نمای جلو، درزهای موجود در بخش درب موتور و همچنین چراغ‌های نه‌چندان جالب دی‌لایت، نارضایتی بسیاری از سمت بازدیدکنندگان به وجود آورد.

نکته عجیب خودرو در بخش پشتی آن نهفته است. با وجود اینکه ایران خودرو ادعا می‌کند که نسخه برقی را به نمایش عموم گذاشته، بخش جلوپنجره حذف شده و برچسب‌های خودروی پاک در سراسر آن به چشم می‌خورد؛ اما دو خروجی اگزوز کرومی‌رنگ، دقیقاً همانند نسخه بنزینی در بخش پایین سپر دیده می‌شود که معلوم نیست خودروی برقی، چرا باید خروجی دود داشته باشد.

البته شرکت ایران خودرو اعلام کرده که نسخه برقی ری‌را، نمونه آزمایشی محسوب می‌شود و احتمالاً در زمان عرضه خودرو، تغییراتی روی آن اعمال شود؛ اما همین دلیل هم توجیهی بر حذف نکردن اگزوز نسخه بنزینی نیست. خودرویی که پیشرانه و مشخصات فنی آن از سوی ایران خودرو مشخص شده، دلیلی ندارد که چنین اهمال‌کاری در حضور وزیر صمت داشته باشد.

البته این اولین گاف ایران خودرو در زمینه خودروهای برقی نبوده و در نمایشگاه‌های پیشین خودرویی نیز مثال‌هایی از محصولاتی همچون تارا به چشم می‌خورد که این شرکت، صرفاً با چسباندن نام برقی، محصول جدیدی را رونمایی کرده بود.

در ماجرای نمایش ری‌را هم یا ایران خودرو همان نسخه بنزینی را به نام برقی به نمایش گذاشته و یا هنوز طراحان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز ایرانی اطلاع ندارند که خودروی برقی دودزا نیست و نیازی به استفاده از اگزوز ندارد.

منبع:تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.