معرفی سوزوکی GSX-8R مدل 2024 + قیمت و مشخصات

0

سوزوکی GSX-8R بیان جدید و هیجان انگیزی از جذابیت دوچرخه اسپرت، عملکرد و لذت سواری را معرفی می کند. GSX-8R قابل کنترل، چابک و برای جلب رضایت، چه در شهر سواری و چه برای یک دویدن اسپورت در جاده های کوهستانی پرپیچ و خم در آخر هفته، طراحی شده است، مقصد آن است که مشتریان را در طیف وسیعی از سنین و سطوح تجربه جذب کند.

GSX-8R به سری GSX-S در کنار برادر GSX-8S خود می‌پیوندد، با ظاهری متمایز از سوزوکی اسپورت‌سوکی که راننده را در انتظار عملکرد ورزشی محور و راحتی مطلوب هیجان‌زده می‌کند.

بعد از موفقیت سوزوکی GSX-8S حالا ژاپنی‌ها سراغ مدل 2024 با تیپ GSX-8R رفته‌اند. همانطور که پسوند R نشان می‌دهد با یک نسخه کامل از موتورسیکلت‌های میان وزن جاده‌ای روبرو هستیم.

معرفی سوزوکی GSX-8R مدل 2024 + قیمت و مشخصات

قیمت سوزوکی GSX-8R

قیمت پایه مدل 2023 سوزوکی GSX-8S در بازار مالزی حدود 11 هزار دلار بود. با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که ویرایش GSX-8R چیزی بین 1000 تا 1500 دلار بیشتر باشد.

مشخصات فنی سوزوکی GSX-8R

از نظر مشخصات فنی هر دو محصول از مشخصات فنی یکسانی بهره می‌برند؛ یعنی یک پیشرانه دوقلوی موازی آب-خنک با حجم 776 سی‌سی. این موتورسیکلت با میل‌لنگ 270 درجه و متعادل‌کننده اولیه می‌تواند 82 اسب‌بخار قدرت را در 8500 دور در دقیقه و 78 نیوتن‌متر گشتاور را در 6800 دور در دقیقه فراهم کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته و سیستم کلاچ کمکی سوزوکی موسوم به SCAS به کاهش خستگی در سواری‌های طولانی کمک می‌کند.

سیستم سواری هوشمند سوزوکی موسوم به SIRS و سیستم‌های کمک الکترونیکی پیشرفته ازجمله انتخاب‌گر حالت رانندگی سوزوکی SMDS و در نهایت سیستم کنترل کشش سوزوکی STCS با چهار سطح ازجمله مهم‌ترین فناوری‌های پیشرفته این موتورسیکلت هستند.

معرفی سوزوکی GSX-8R مدل 2024 + قیمت و مشخصات

در این محصول سیستم ترمز ABS دوکاناله با کالیپرهای دو پیستونه که توسط دیسک‌های 310 میلی‌متری در جلو و 240 میلی‌متری در عقب حمایت می‌شوند، به توقف این سازه پرقدرت و پرسرعت کمک می‌کند. بازوهای دوشاخه وارونه هیتاچی (قبلاً به اسم Showa شناخته می‌شد) در کنار چنگال‌های SFF-BP مجموعه‌ای قابل‌اعتماد از سیستم تعلیق را تشکیل داده‌اند.

DOHC موازی 776 سی‌سی GSX-8R تعادل فوق‌العاده‌ای از قدرت سرشار از گشتاور قابل کنترل صاف را از RPM پایین ارائه می‌کند و آزادانه تا حداکثر توان خروجی خود می‌چرخد.

پیکربندی میل لنگ 270 درجه، انتقال قدرت و صدای اگزوز متمایز را مانند موتور 90 درجه ای V-twin که در سایر مدل های سوزوکی استفاده می شود، ارائه می دهد.

ماهیت فاصله‌دار پالس‌های قدرت موتور، کشش را افزایش می‌دهد و به قدرت خروجی قوی در سرعت‌های بسیار پایین کمک می‌کند و باعث می‌شود GSX-8R در ترافیک آهسته یا در پیچ‌های تنگ مانور دهد.

فناوری سوزوکی کراس بالانس که توسط سوزوکی ثبت شده و برای اولین بار در یک موتورسیکلت تولیدی مورد استفاده قرار گرفت، به ایجاد یک طراحی فشرده و سبک وزن کمک می کند که عملکرد نرمی را ارائه می دهد.

پیستون ها با استفاده از آنالیز FEM (روش عناصر نامحدود) برای به حداکثر رساندن قدرت و به حداقل رساندن وزن ساخته شدند.

سوراخ های سیلندر 84 میلی متری داخل سیلندرهای دایکاست آلومینیومی با استفاده از فرآیند SCEM سوزوکی آبکاری می شوند. سیلندر SCEM که در اصل برای مسابقه طراحی شده و در پیست به اثبات رسیده است، اتلاف گرما را بهتر می کند، اصطکاک را کاهش می دهد و یک مهر و موم مقاوم در برابر سایش را برای حلقه های پیستون فراهم می کند.

دو بدنه دریچه گاز الکترونیکی 42 میلی متری متصل از یک سنسور موقعیت شتاب دهنده (APS) تازه پیکربندی شده برای ارائه پاسخ و احساس واقعی به عملکرد دریچه گاز سوارکار استفاده می کنند.

GSX-8R دارای دو انژکتور سوخت پرفشار 49 PSI (343kpa) با دماغه بلند 10 سوراخه است که اتمیزه کردن سوخت را برای بازدهی احتراق بهتر و مصرف سوخت کمتر به حداکثر می رساند.

شکل جعبه پاک کننده هوا 6.0 لیتری و طول لوله ورودی با استفاده از طراحی به کمک کامپیوتر برای کمک به حداکثر رساندن توان خروجی به علاوه تولید گشتاور قوی در دور موتور پایین ایجاد شد. اندازه و شکل جعبه هوا که در زیر صندلی قرار گرفته است به شاسی تریم GSX-8R کمک می کند.

GSX-8R دارای طراحی صدا خفه کن کوتاه متمایز است که یک نوت اگزوز هیجان انگیز و منحصر به فرد ایجاد می کند. بیشتر سیستم اگزوز در زیر شاسی در مکانی بهینه و متمرکز قرار دارد که از هندلینگ سود می برد.

  • سیستم اگزوز 2 به یک از جنس استنلس استیل از یک مبدل کاتالیزوری با جریان بالا و دو مرحله ای در داخل لوله میانی استفاده می کند که به برآورده کردن استانداردهای آلایندگی در سراسر جهان کمک می کند.
  • از وسط لوله، اگزوز به داخل یک محفظه زیر شاسی جریان می‌یابد که دارای یک طراحی جدید صدا خفه کن با کلاهک انتهایی است که کمی از سمت راست شاسی بیرون زده است.

جرقه زنی دیجیتال شمع های ایریدیومی را به کار می اندازد که قدرت جرقه و راندمان احتراق را افزایش می دهد و به قدرت بالاتر، پاسخ خطی تر دریچه گاز، راه اندازی آسان تر موتور و پایداری در دور آرام کمک می کند. این قطعات با کیفیت نیز نسبت به شمع های معمولی دوام بیشتری دارند.

یک رادیاتور با ظرفیت زیاد به طور موثر خروجی برق دوقلو موازی را خنک می کند. یک فن خنک کننده با کنترل ترموستاتیک به تثبیت دمای مایع خنک کننده در سرعت کم و توقف کمک می کند.

دریچه ترموستات کنترل ورودی سیستم خنک کننده منحصر به فرد به حفظ دمای ثابت موتور کمک می کند و سرعت دور آرام را در حین گرم کردن صاف می کند. این به تثبیت احتراق و کاهش انتشار گازهای خروجی کمک می کند.

معرفی سوزوکی GSX-8R مدل 2024 + قیمت و مشخصات

مشخصات ظاهری سوزوکی GSX-8R

سوزوکی GSX-8R با صندلی به ارتفاع 810 میلی‌متر وزنی حدود 205 کیلوگرم دارد و حجم مخزن سوخت آن نیز 14 لیتری است. شرکت برای این محصول چهار گزینه رنگی جدید را هم در نظر گرفته که خاص‌ترین آن مشکی متالیک مات شماره 2 است.

منبع : paultan.org

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.