طرز تهیه شیرمال دارچینی خوشمزه

0

تهیه ی خمیر این نون شیرمال دارچینی خوشمزه مثل خمیری نون شیر مال ساده هستش تنها تفاوتش اینه که داخلش مخلوط شکر و دارچین میریزید و وقتی میپزد و شکر داخلش آب میشود و طعم شکر و دارچین معرکه میشود.

مواد لازم  :

  1. مایه خمیر 3 قاشق چایخوری
  2. شکر 4 قاشق چایخوری
  3. تخم مرغ 1 عدد
  4. ارد 3 لیوان
  5. شیر ولرم 1 ليوان
  6. روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
  7. نمک 1 پنس

طرز تهیه شیرمال دارچینی آموزش پخت کیک خوشمزه نکات کیک پزی مجله آشپزی کتاب آشپزی آشپزی با فر

طرز تهیه :

ابتدا  مایه خمیر را با یک قاشق چایخوری شکر ، مخلوط کرده و شیر ولرم که دست را نسوزاند به آن اضافه کرده ، روی آن را با بشقاب در حدی 10 تا 15 دقیقه درپوش می گذاریم تا مایه خمیر عمل کند .

بعد در ظرفی تخم مرغ و سه قاشق چایخوری شکر و روغن مایع را با هم و مخلوط کرده و هم می زنیم .

مایه خمیر عمل کرده را به آن اضافه می کنیم و کم کم ارد الک شده را در حد دو تا سه قاشق مخلوط کرده و هم می زنیم و تا جاییکه که خمیر به دست نچسبد ارد اضافه میکنیم .

حدود 10 دقیقه خمیر را ورز می دهیم و بعد از آن ته ظرفی را چرب کرده و خمیر آماده شده را داخل آن قرار می دهیم و روی آن را با پلاستیک می پوشانیم و پارچه ای روی آن قرار می دهیم تا خمیر یک ساعت استراحت کند .

مواد داخل نون شیرمال :

دارچین ۳ قاشق غذا خوری

شکر ۶ الی ۷ قاشق غذا خوری

شکر و دارچین و مخلوط کنید . خمیر رو با وردنه پهن کنید مواد رو داخلش بریزید و هر مدلی که دوست دارید بپیچید . در نهایت فر رو با دمای ۱۸۰ درجه روشن میکنید و یک کاسه آب داخلش میذارید و میذارید ۱۰ دقیقه با رطوبت آب گرم بشه و بعد نون رو داخل فر میذارید ۲۰ دقیقه بپزه . برای اینکه روی نون طلایی بشه ، زرده تخم مرغ ، زعفرون و اگر دوست داشتید یکمی شیره انگور رو مخلوط کنید و با قلمو روی خمیر بزنید و کمی کنجد روش بپاشید بعد داخل فر بذارید .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.