عملگرهای سیستم انژکتور چیست ؟

0

مکانیک وعیب یابی خودرو:

اگر آب رادیات خودروی شما دائم کم می‌شود:

بهترین مارک ضدیخ تعویض ضدیخ پراید ضدیخ چیست طریقه مصرف ضدیخ قیمت ضدیخ مواد تشکیل دهنده ضدیخ دلایل جوش آوردن 206 علت داغ شدن موتور پراید علت رسوب بستن داخل موتور

⁣ ⁣ممکن است در مسیر نشتی وجود داشته باشد که باید برطرف شود.

⁣ ممکن است اب رادیات به دلیل وجود مشکل، در موتور خودرو وارد شده و از طریق اگزوز خارج شود که در این صورت باید موتور خودرو تعمیر شود.

نکته مهم راجع به استفاده از ضدیخ:

حتما برای سرریز آب رادیاتور از آب رادیاتور بعلاوه ضدیخ آن هم از نوعی که قبلا استفاده کرده اید
استفاده کنید.
یعنی:
1⃣از دو نوع ضد یخ به طور همزمان استفاده نکنید.
2⃣بجای آب معمولی از آب رادیاتور استفاده کنید.

دلیل رسوبات رادیاتور و بطور کلی مسدود شدن مدار گردش آب در سیستم خنک کننده موتور

دلیل این رسوبات و زنگارها داخل رادیاتور استفاده از آب لوله کشی به جای آب رادیاتور می باشد که به مرور زمان املاح مدنی آب دربین شبکه های داخلی رادیاتور رسوب کرده و ته نشین می شود و مسیرعبورآب را مسدود می کند.

همین عامل باعث خرابی رادیاتور و جوش آمدن آب خودرو می شود و در نتیجه سوختن واشر سر سیلندر میشود,

حتی این رسوبات بر درب رادیاتور و ترموستات تاثیرمنفی دارند وعملکرد این قطعات نیز مختل می شود و در وضعیت بحرانی می تواند کانال های داخلی سیلندر و سرسیلندر را نیز مسدود کند و باعث سوختگی واشر سرسیلندر شود.

‌چرا ترمز ای بی اس برخی محصولات داخلی اختلال دارد و بدرستی عمل نمیکند

آموزش تعمیرات ترمز ای بی اس اجزای سیستم ترمز ای بی اس پمپ ای بی اس پژو 206 ترمز ای بی اس سمند روشن شدن چراغ ای بی اس طرز کار ترمز ای بی اس قیمت پمپ ای بی اس 206 معایب ترمز ای بی اس ABS چیست و چطور کار میکند آموزش تعمیر ABS ترمز ABS چیست روشن شدن چراغ ABS پژو 206 علت چوب شدن ترمز abs مدولاتور ABS محل بستن سنسور ABS

این ایراد مربوط به موتور و کامپیوتر ای بی اس میباشد,

هنگام ترمز گیری, پدال ترمز چوب میشود و ضربه ی شدیدی زیر پا و اتاق حس میشود,

این عمل در زمین خیس و ناهموار بیشتر میشود,

رفع ایراد کم هزینه و ساده

بوستر ترمز را بزرگتر کنید, مثلا میتوانید از بوستر خودروی زانتیا استفاده کنید.

برای کاهش صدای زوزه پمپ بنزین در سمند ،پژو 405 و پارس چه اقداماتی باید انجام داد؟

باک بنزین را همیشه پر نگه دارید تا از تشکیل بخار اب و اضافه شدن اب به بنزین که ورود ان به سیستم سوخت رسانی باعث صدمات جدی به ان خواهدشد جلوگیری شود.
فیلتر بنزین را حداقل هر 10000کیلومتر تعویض نمائید.وسعی کنید از مارکهای معتبر استفاده کنید.
در نواحی گرمسیری روکش پمپ را باز کنید.و در ایام بارندگی مجددا برای جلوگیری از ورود رطوبت نسبت به نصب ان اقدام نمائید.هرچند این روکش یک محافظ برای پمپ برای جلوگیری از ضربات احتمالی نیز است

میزان کارکرد نوع و کیفیت روغن موتور از روی علایم درج شده بر روی آن

بهترین روغن موتور ایرانی بهترین روغن موتور برای سمند ef7 بهترین روغن موتور خودرو بهترین روغن موتور پژو ۲۰۷ قیمت روغن موتور خارجی آموزش تعویض روغن موتور انواع روغن موتور تعویض روغن موتور پراید روغن موتور اصلی قیمت روغن ایرانول مجله مکانیک

۳۰۰۰کیلومتر CC/SC

۴۰۰۰کیلومتر CC/SD

۵۰۰۰کیلومتر SE/CC

بیش از ۱۰۰۰۰کیلومتر SG

این حروف مشخص کننده سطح کیفیت بر روی ظرف حاوی روغن درج شده است.

جا به جایی تایر ها

خودرو‌ها معمولا در محور جلو دارای ترمز‌های قوی‌تری هستند که به خاطر انتقال وزن به جلو حین ترمززدن و قرار داشتن وزن بیشتر خودرو در قسمت جلو است. به همین خاطر معمولا تایر‌ها در محور جلو زودتر دچار فرسودگی و ساییدگی می‌شوند که این حالت برای خودرو‌های دیفرانسیل جلو، شدید‌تر است. به همین علت گفته می‌شود که هر ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر باید تایر‌های خودرو را در عقب و جلو با هم تعویض کرد تا‌ خوردگی و ساییده‌شدن تایر‌ها به یک روال انجام شود.

اما باید دقت کنیم که تایر‌ها به دو دسته بایاس پلای و رادیال تقسیم می‌شوند که تفاوت ساختاری آنها، منجر به بروز برخی ویژگی‌ها برای آنها می‌شود که داشتن جهت چرخش در تایر‌های رادیال یکی از آنهاست.
درون ساختار تایر‌ها از نخ‌ها و سیم‌های مقاوم‌کننده استفاده می‌شود که این نخ‌ها در تایر‌های رادیال در موازی هم و عمود بر پهنای تایر هستند اما در تایر‌های بایاس پلای به صورت مورب و ضربدری‌ روی هم قرار گرفته‌اند. این نوع قرار‌گیری باعث می‌شود تا تایر‌های رادیال دارای جهت چرخش باشند که این جهت بر روی دیواره و فاق تایر حک شده است. عدم رعایت این جهت چرخش باعث می‌شود تا تایر هم زود‌تر ساییده شود و هم در عبور از عوارضی مثل آب در سطح مسیر، نتواند به خوبی آب را از لای شیار‌های خود تخلیه کند.
به همین خاطر گفته می‌شود که تایر‌های رادیال را اگر بدون عمل ضربدری فقط عقب و جلو هم کنیم، کافی است. هر چند که جابه‌جایی به روش ضربدری نتیجه بهتری خواهد داشت.

حرکت از دنده‌ی عقب به جلو در حالی که خودرو هنوز توقف کاملا نکرده است

زمانی که می‌خواهید در یک فضای کوچک پارک کنید به طور معمول شاید بارها دنده را از حالت عقب به جلو ببرید در حالی که خودرو هنوز در حال حرکت به سمت عقب است. چنین کاری را باید به خاطر هزینه‌های زیادی که در بر خواهد داشت کنار گذاشت. این کار باعث وارد آمدن فشار زیادی روی سیستم انتقال نیرو می‌شود چراکه قطعات را مجبور می‌کند تا در خلاف جهت حرکتشان حرکت کنند. پیشگیری از چنین آسیبی ساده است، تنها کافی است تا چند لحظه وقت بیشتری را صرف کرده و در هنگام تعویض دنده‌ها از توقف کاملا خودرو مطمئن شوید.

سنسور باد لاستیک

سنسور باد که به تازگی در بازار کشورمان زیر نامش را می‌شنویم، از 2007 در ایالات متحده اجباری شد. TMPS دو مدل دارد؛

نسخه‌های ارزانترش تعداد دور هر چرخ را محاسبه می‌کنند و در این حالت چرخی که فشار تایر استانداردی نداشته باشد، سریع‌تر می‌چرخد و لو می‌رود! اما برای نسخه‌های گران‌تر TMPS از یک سنسور فشار وایرلس در هر چرخ استفاده می‌شود.

عملگرهای سیستم انژکتور

تعویض کویل دوبل پراید خطای کویل پژو 206 علت سوختن کویل علائم خرابی کویل پراید کوئل دوبل چیست مجله مکانیک آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

1.رله دوبل: رله اصلی که برق تجهیزات مهم موتور را وصل می کند.

2.کوئل دوبل: تقویت کننده برق برای شمعها که دارای چهار برجک فشار قوی است.

3.انژکتور: عامل تزریق سوخت در موتور

4.پمپ بنزین: عامل ایجاد فشار در پشت انژکتور و ارسال سوخت است.

5.شیر برقی کنیستر: شیر ارتباط بخارات بنزین باک از کنیستر(تبدیل کننده بخار بنزین به مایع بنزین ) به موتور

6.گرمکن دریچه گاز: گرم کننده نوک استپر برای جلوگیری از یخ زدگی و تنظیم درست دور آرام موتور

7.گرمکن سنسور اکسیژن: پیش گرم کننده سنسور اکسیژن برای فعالیت بهتر سنسور

8.رله فن خنک کار: فعال کننده فن سیستم خنک کاری رادیاتور

9.رله کولر: کنتاکت فرمان دهنده کولر برای فعال سازی یا قطع کولر

10.استپر یا موتور پله های: تنظیم کننده دور آرام در حالت درجا و شرایط پر بار

11.چراغ عیب یاب داشبورد: آگاه ساز از عیب سیستم هوشمند الکترونیکی روی داشبورد

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.