چند نوع گیربکس اتوماتیک داریم ؟

0

انواع گیربکس اتوماتیک

آشنایی با انواع گیربکس های اتوماتیک و مطالعه جزئیات هر یک از انواع این گیربکس ها، این مقاله به شما در زمینه هایی مانند درک بهتر خودرو خود، مقایسه انواع گیربکس های اتوماتیک، دیدی روشن جهت خرید خودرو گیربکس اتوماتیک و… کمک می کند.

آشنایی با گیربکس اتوماتیک و انواع آن

تفاوت گیربکس cvt با AL4 قیمت گیربکس al4 معایب و مزایای گیربکس AL4 مشکلات گیربکس al4 گیربکس al4 ساخت کجاست قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 اجرت تعمیر گیربکس پژو 206 تعمیر معایب گیربکس اتوماتیک پژو 206 تعمیر معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207 معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207 اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 آموزش عیب یابی گیربکس اتومات

در گیربکس اتوماتیک کلاچ وجود ندارد یا به عبارت دیگر همانطور که از نام آن مشخص است تقریبا به صورت اتوماتیک عمل می کند. این محصولات از نظر کارایی دقیقا مانند مدل های دستی هستند اما از لحاظ هستی و ماهیت با مدل های دستی متفاوت هایی دارند.

در این مدل از گیربکس ها عملکرد تعویض دنده ها و سرعت بسیار بیشتری انجام گرفته و تعویض دنده نیز به صورت کاملا خودکار انجام می گیرد.اگر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک دارید روی این لینک کلیک کنید. کارا گیربکس ارائه دهنده خدمات مربوط به تعمیر گیربکس است.

آشنایی با گیربکس‌ از نوع AMT

TCM در گیربکس اتومات چیست آموزش تعریف گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا اجزای داخل توربین گیربکس اتومات اجزای گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس انواع گیربکس اتوماتیک مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

یکی از انواع انواع گیربکس اتوماتیک گیربکس‌ اتوماتیک مدل AMT است. نام این گیربکس AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است اما مخفف شده ی اسم آن AMT بوده و به معنی گیربکس اتوماتیک دستی است. این مدل از گیربکس در سال 1996 ساخته و عرضه شد. شرکت سازنده این محصولات BMW بوده و این گیربکس مدل پیشرفته گیربکس های دستی هستند. این مدل از گیربکس دارای مزایای نظیر سهولت انجام کار است.

به علاوه از آنجایی که محصولات اتوماتیک هستند نیاز به تعویض دنده ندارند. در این نوع از گیربکس کلاچ گیری و تعویض دنده به صورت هوشمند انجام گرفته و مزایای گیربکس دستی و اتوماتیک را در کنار یکدیگر دارند. کارا گیربکس ارائه دهنده انواع گیربکس های اتوماتیک است.

آشنایی با گیربکس CVT

cvt مخفف چیست انواع گیربکس اتوماتیک بررسی گیربکس cvt بهترین گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تفاوت گیربکس cvt با تیب ترونیک گیربکس cvt چیست گیربکس DSG گیربکس PDK چیست گیربکس S Tronic چیست گیربکس ایکس ترونیک گیربکس تیب ترونیک گیربکس شیف ترونیک چیست گیربکس استپ ترونیک چیست

یکی دیگر از انواع گیربکس اتوماتیک گیربکس CVT است. در این نوع از گیربکس برای تعویض دنده از پولی و تسمه استفاده شده و برخلاف گیربکس های اتوماتیک مرسوم از چرخ دنده های فولادی استفاده نمی کنند. تعویض دنده در این گیربکس به صورت یکپارچه انجام می گیرد. دو مدل از این نوع گیربکس تولید شده است.

یکی از مدل های گیربکس CVT، گیربکس هیدرواستاتیک است‌. در این محصول از موتورهای هیدرواستاتیک استفاده شده است. در مدل دیگر که به نام Toroidal شناخته شده است از دیسک و غلتک های نیرو استفاده کرده اند. این گیربکس سبب صرفه جویی در سوخت شده و هزینه نگهداری و در صورت نیاز تعمیر آن گران نیست. اگر تمایل به خرید و فروش انواع گیربکس اتوماتیک دارید روی لینک خرید و فروش گیربکس اتوماتیک کلیک کنید. کارا گیربکس ارائه دهنده اینگونه محصولات است.

 

آشنایی با گیربکس‌ از نوع DCT

یکی دیگر از انواع گیربکس اتوماتیک، گیربکس‌ اتوماتیک مدل DCT است. این نوع از گیربکس تقریبا نیمه اتوماتیک بوده و نام کامل آن dual-clutch transmission است. در حقیقت به کاهش مصرف سوخت کمک کرده و سبب صرفه جویی در انرژی می شود. نسبت به مدل های دیگر گیربکس اتوماتیک دارای انتقال قدرت یکنواخت بوده و هزینه نگهداری آن ها کمتر است. نام های دیگر این مدل گیربکس، دوکلاچه، دستی و خودکار است. البته این محصول دارای طراحی ساده بوده و سبب می شود تا خودرو شتاب گیری بهتری داشته باشد. اگر نیاز به سرویس دوره ای گیربکس دارید می توانید روی لینک سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک ضربه بزنید. کارا گیربکس ارائه دهنده خدماتی در حوزه سرویس دوره ای گیربکس است.

آشنایی با گیربکس اتوماتیک ستاره ای یا گیربکس AT

از دیگر انواع گیربکس اتوماتیک می توان به گیربکس اتوماتیک ستاره ای اشاره کرد. این مدل از گیربکس ها طرفداران زیادی داشته و از رایج ترین نوع گیربکس هستند.

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیربکس اتومات کیا سراتو اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206 اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا اجرت تعمیر گیربکس اتومات هیوندا اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک قیمت قطعات گیربکس اتومات 207 قیمت لوازم گیربکس اتومات قیمت گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیرکس اتومات سانتافه اجرت تعمیر گیرکس اتومات سورنتو بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس مکانیکی خوب تهران

چرخ دنده ستاره ای موجود در آن سبب انتقال قدرت موتور می شود. به علاوه باید اشاره کنیم که این گیربکس ها دارای سیستم کنترلی هستند. در مورد هزینه نگهداری این مدل گیربکس باید ذکر کنیم که این مدل ها نسبت به نمونه های دیگر دارای هزینه ی بالاتری بوده و نیازمند مراقبت های دوره ای هستند. برای نگهداری بهتر از آن ها باید به صورت منظم آن ها را سرویس کنید. البته پاسخ انتقال این گیربکس ها نسبت به مدل های دیگر سریع تر انجام گرفته و در تعویض دنده ها در آن راحت تر از مدل های دیگر است.

جمع بندی

 گیربکس اتوماتیک یکی از مهمترین قطعات در خودروها هستند. در واقع به عنوان یک راننده باید در مورد انواع گیربکس اتوماتیک اطلاعات مهمی داشته باشید. اطلاعات در مورد گیربکس می تواند به عنوان یک پوئن مثبت تلقی شود.

گیربکس DCT دارای ویژگی های هر دو مدل گیربکس دستی به اتوماتیک بوده و ساختار دو کلاچه دارد. گیربکس های اتوماتیک در مدل های گوناگون وجود دارند و ما در این مطلب در مورد چند مدل از گیربکس اتوماتیک صحبت کردیم.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.