معرفی موتورسیکلت ب ام و R18 Iron Annie

0

با ب ام و موتوراد R18 Iron Annie آشنا شوید، یک موتورسیکلت خاص از برند آلمانی که با الهام از یک هواپیمای متعلق به دهه 30 میلادی یعنی جانکرز Ju52، شکل گرفته است.


این موتورسیکلت خاص با الهام از یک هواپیمای متعلق به دهه 30 میلادی یعنی جانکرز Ju52، شکل گرفته است.
این هواپیما در سال 1931 معرفی شد و می­‌توانست به سرعت 265 کیلومتر برساعت دست یابد. هنگامی که نویسنده­‌ای به نام Martin Caidin یک رمان به نام حماسه Iron Annie را نوشت، مخاطبان بیشتری با این هواپیما آشنا شدند. آقای Caidin که به فن خلبانی هم تسلط داشت، نمونه­‌ای از این هواپیما را بازسازی کرد. وی از معدود افرادی است، که موفق شده در فاصله کمتر از 120 متر، جانکرز Ju52 را از زمین بلند کند.

نکته جالب این‌که وی هواپیمای خود را در سال 1984 به لوفت هانزا فروخته و این هواپیما همچنان در سفرهای ویژه مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

برای ساخت R18 Iron Annie، یک دستگاه ب ام و R18 First Edition توسط VTR Motorrad در سوئیس انتخاب شده و با برخی جزئیات الهام گرفته از جانکرز Ju52 همراه شده است.

با حذف رنگ مشکی و جزئیات کروم، بخش اعظم بدنه با ترکیب مشکی/خاکستری و نوار زرد تزئین شده است تا یادآور هواپیمای لوفت هانزا باشد. بسیاری از قطعات بدنه از آلومینیوم ساخته شده تا Ju52 را به خاطر آورد، ضمن ­این‌که طراحی نشان­‌دهنده­‌ها نیز با هواپیمای مذکور شباهت دارد.

پیشرانه 1802 سی‌­سی باکسر در جای خود باقیمانده ولی به واسطه نصب کمک­‌فنرهای قابل تنظیم Wilbers، ارتفاع تا 70 میلی‌متر کاهش یافته است. در محورهای جلو و عقب با رینگ‌های 21 و 18 اینچی ساخت Kineo مواجه هستیم.

با حذف ترمزهای استاندارد R18،Iron Annie  اکنون به سیلندر ترمزهای هیدرولیک Magura HC3 مجهز شده است. طرح متفاوت باک، چراغ‌های جلو و روکش زین قهوه‌­ای ساخت Yves Knobel Saddlery، نمای ظاهری R18 Iron Annie را تکمیل کرده است.

ترجمه:باما

منبع : paultan.org

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.