معرفی چانگان شنلان S7

0

شنلان یک زیربرند حاصل جوینت ونچر CATL، هواوی و چانگان و به تازگی تصاویر کابین کراس اوور چانگان شنلان S7 را منتشر کرده است.

اکنون پیش فروش چانگان شنلان S7 که محصول جوینت ونچر سه شرکت چانگان، هواوی و CATL بوده با قیمت بین 23 هزار و 900 تا 33 هزار و 800 دلار در چین آغاز شده است. این خودرو با سه پیشرانه مختلف شامل رنج اکستندر برقی، باتری الکتریکی BEV و همچنین هیدروژنی تولید می شود و ظاهرا نخستین سری تحویل آن به بازار چین در ماه جاری میلادی صورت می گیرد.

طراحی کابین

یکی از نکات جالب کابین چانگان شنلان S7 تعویض آفتابگیر سمت سرنشین جلو با یک نمایشگر مالتی مدیا و سرگرمی 12.3 اینچی است. این نمایشگر با فرمانپذیری صوتی یا به صورت لمسی کنترل می شود و قابیلیت چرخش تا 135 درجه را دارد. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی نصب شده که تا 15 درجه قابلیت گردش به راست یا چپ را دارد.

به عنوان مثال زمانی که مالک خودرو درب سمت راننده را باز می کند، این نمایشگر به صورت خودکار به سمت دربی که باز شده می چرخد و صندلی نیز به صورت خودکار تنظیم می شود. زمانی هم که راننده روی صندلی قرار می گیرد، نمایشگر میانی داشبورد به صورت اتوماتیک زاویه و میزان روشنایی خود را تنظیم می کند تا بهترین دید ممکن را راننده نسبت به آن داشته باشد. زمانی هم که یک نفر روی صندلی شاگرد قرار داشته باشد، این نمایشگر بدون زاویه و به صورت اتوماتیک و صاف در داشبورد قرار می گیرد.

برای پردازش نمایشگر مالتی مدیا چانگان شنلان S7 یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8155 نصب شده که قابلیت فرمانپذیری صوتی هم دارد. لازم به ذکر است که این خودرو به هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده هم مجهز شده که در موقعیت 7.5 متر جلوی خودرو به صورت دو بعدی و سه بعدی برخی از اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. میزان روشنایی این هد آپ دیسپلی بسته به نور محیطو ساعت روز و شرایط آب و هوا و نوع جاده و سطح مسیر پیش رو می تواند به صورت خودکار تغییر کند. المان های دو بعدی این هد آپ دیسپلی شامل سرعت و میزان مسافت قابل پیمایش بوده و المان های سه بعدی نیز شامل راهنماهای مسیر و سیستم رهیاب هستند.

چانگان شنلان S7 دارای صندلی های Zero Gravity با قابلیت ماساژ در ردیف جلو هستند. صندلی های سنتی به نحوی طراحی شده اند که بیشتر وزن سرنشین روی نشیمنگاه قرار می گیرد. اما صندلی های جاذبه صفر به نوعی طراحی شده اند وزن سرنشین در زمان نشستن بین نشیمنگاه، پا و کمر سرنشین پخش می شود و قطعا سواری راحت تری را برای آنها رقم می زند. صندلی های این خودرو دارای تکیه گاه الکترونیکی پا قابل تنظیم در 4 جهت بوده و صندلی راننده نیز در 16 جهت به صورت الکترونیکی قابل تنظیم است. صندلی سرنشین نیز در 14 جهت به صورت الکترونیکی تنظیم می شود و تا زاویه 120 درجه نیز باز می شود.

مشخصات فنی چانگان شنلان S7

نسخه برقی چانگان شنلان S7 دارای یک موتور برقی 258 اسب بخاری با 320 نیوتن متر گشتاور است. میانگین مصرف برق این نسخه در هر 100 کیلومتر مسافت 14.2 کیلووات ساعت اعلام شده و وزن خالص این نسخه 1950 کیلوگرم است.

نسخه رنج اکستندر دارای یک موتور برقی با 258 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور بوده و برای تامین نیروی برق آن نیز یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 95 اسب بخاری نصب شده است. این مدل قادر است به نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد و میانگین مصرف برق آن در هر 100 کیلومتر 19.4 کیلووات ساعت اعلام شده و در هر 100 کیلومتر تنها 5.7 لیتر بنزین مصرف می کند. وزن خالص این مدل نیز 1900 کیلوگرم اعلام شده است.

چانگان شنلان S7 یک کراس اوور سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4750، 1930 و 1625 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2900 میلی متر است.

شنلان یک برند زیرمجموعه چانگان بوده که صرفا قرار است خودروهای نیو انرژی عرضه کند. البته غول تکنولوژی چین یعنی هواوی و همچنین شرکت باتری ساز CATL نیز طی سرمایه گذاری مشترک با چانگان این برند را تاسیس کرده اند. برند شنلان نسبت به برند پایه چانگان یک پله بالاتر بوده و نسبت به برند Avatr یک پله پایینتر است.

منبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.