علت روشن بودن دائم چراغ عقب Position Lamp چیست ؟

0
Position Lamp یا قابلیت روشن بودن دائمی چراغ های عقب را می توان یکی از آپشن های جدیدی دانست که سازمان استاندارد به کارگیری آن را در خودروهای جدید اجباری کرده است. به طور خلاصه می توان گفت این آپشن می تواند در طول روز، خودروی شما را بیش تر در معرض دید دیگران قرار دهد و از احتمال بروز تصادف بکاهد.
 انواع آپشن خودرو  چراغ دی لایت چیست  انواع چراغ دی لایت  سنسور جلوگیری از تصادف  تجهیزات خودرو  دانستنی های فنی
یکی از آپشن های جدیدی که در خودروها اعمال شده است قابلیت روشن بودن دائمی چراغ عقب خودروها است که برای چراغ های عقب خودرو اعمال شده و در جدیدترین به روزرسانی های سازمان استاندارد این مورد اجباری است تا در کاهش تصادفات طول روز نیز موثر عمل کند، Position Lamp یا روشن بودن دائم چراغ عقب خودرو باعث می شود که خودروهای شما حتی در روشنایی روز نیز از دید بالایی برخوردار باشد و بتواند بروز تصادف را کاهش دهد.

در سال های گذشته مراکز آماری ایالات متحده بررسی علل تصادفات در طول روز را آغاز کردند و اکثر رانندگان مقصر با وجود نور قادر به دیدن خودروی دیگری در حال عبور نبودند.به همین دلیل، قوانینی در ایالات متحده تصویب شد که استفاده از چراغ های روشنایی روز را در خودروهای تولیدی الزامی می کرد.

پس از مدتی این آپشن در سراسر جهان گسترش یافت و اکنون شاهد هستیم که خودروهای ایرانی و داخلی نیز به چنین آپشنی مجهز شده اند، اما در این مرحله کار تمام نشده است، زیرا در نسخه روشن روز تنها بخشی از چراغ های جلو و یا یک خط نئون از زیر سپر روشن می شود و با این عملکرد فقط قسمت جلویی خودرو می تواند توجه دیگران را به خود جلب کند. در این صورت دید عقب خودرو توسط خودروهای دیگر چه می شود؟از آنجایی که نور خورشید در جلوی خودرو باعث حواس پرتی دیگران می شود، باید به قسمت عقب خودرو نیز توجه کرد، زیرا عدم مشاهده خودرو از پشت می تواند منجر به تصادف یا تصادفات جدی شود. به همین دلایل گزینه Position Lamp یا قابلیت روشن شدن چراغ های عقب به صورت دائمی برای خودروها طراحی شده است.

روشن بودن دائم چراغ عقب یا Position Lamp چیست و چگونه کار می کند؟

این سیستم جدید خودرو از مفهوم بسیار روانی برخوردار است به این شکل که برای فعال شدن آن نیازی نیست حتما تکنولوژی پیشرفته ای برای آن در نظر گرفته شود و یا قطعات جدید و خاصی مدنظر نیست، به عبارتی دیگر، عملکرد Position Lamp به این صورت است که بعد از روشن شدن خودرو و خاموش بودن چراغ های نور پایین و نور بالا و اینکه علاوه بر دی لایت ها این اپشن روشن می شود.

مطلب مفید و دانستنی های موثر خودرویی: با این راه کارها می توانید به خنک ماندن کولر خودروی خود کمک کنید…

آپشن روشن بودون دائم چراغ عقب از چه مزایایی برخوردار است؟

  • با فعال کردن این ویژگی در خودرو می توانند در یک روز آفتابی هنگام رانندگی به وضوح ببینند و به همین دلیل سایر رانندگان آن را مشاهده کرده و خطر تصادف کاهش می یابد.
  •  نکته مثبت دیگر در مورد چراغ موقعیت این است که اگر خودرو در کنار خیابان پارک شده باشد و راننده برای مدتی متوقف شود و در نتیجه خودرو خاموش نشود، چراغ های عقب خودرو روشن می مانند و مثل چراغ های پارک، سایر رانندگان در حال حرکت متوجه خودروهای پارک شده در کنار خیابان می شوند.
  •  مزیت دیگر این گزینه زمانی است که خورشید غروب می کند و راننده فراموش می کند چراغ های جلوی ماشین خود را روشن کند. در این حالت چراغ عقب به دلیل عملکرد این آپشن همیشه روشن است و می تواند خودرو را در تاریکی نمایان کند.
  • در روزهای بارانی که دید رانندگان کم می شود، بهتر است تمام چراغ های خودرو روشن باشد تا دیده شوند، اما همچنان شاهدیم که بسیاری از رانندگان در روزهای بارانی چراغ خودروی خود را به دلیل فراموشی روشن نمی کنند. جهل یا فراموشی . در این شرایط اگر خودرو به این آپشن مجهز باشد از پشت توسط چراغ های عقب و از جلو توسط چراغ های روز مورد توجه سایر رانندگان قرار می گیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.