دلایل خام سوزی ماشین چیست و چگونه رفع کنیم ؟

1

علت خام سوزی ماشین کاربراتوری ،علت خام سوزی و دود سیاه ،خام سوزی پراید زیمنس ،علت خام سوزی تیبا ،علت خام سوزی ماشین اول صبح چیست ،علت خام سوزی ۲۰۶ تیپ ۵ ،علت خام سوزی و دوده زدن شمع

دلایل ریپ زدن ماشین دلایل بالا رفتن مصرف سوخت خرابی کنیستر سمند علت دوده زدن شمع آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو علت خروج دود سیاه از اگزوز

دلایل خام سوزی ماشین شامل خرابی سیستم جرقه زنی، خرابی سنسور اکسیژن ، خرابی سیستم انژکتور ، خرابی سیستم اگزوز و … می باشند. در صورت ایجاد مشکل در سیستم خرابی اگزوز برای جلوگیری از آسیب به سیستم خودزرو بهتر است یافتن دلایل خام سوزی ماشین و رفع مشکل آن یکی از اولویت ها در کارهای رومره قرار بگیرد.

همه چیز درباره خام سوزی خودرو

خام سوزی یعنی بنزین در مسیر مشخص خود جریان داشته اما به علل گوناگونی با اختلال در سوخت مواجه است. احتمالاً با این مشکل مواجه شده اید که مصرف بنزین خودروی شما بی دلیل بالا برود. در حالی که استفاده زیادی از ماشین نکرده اید ، بنزین شما تمام می شود. علاوه بر این ، بوی بنزینی که از اگزوز بیرون می آید را به خوبی حس می کنید. در چنین شرایطی ، ماشین با مشکل خام سوزی مواجه شده است.

هنگامی که بنزین کاملاً داخل محفظه احتراق با اکسیژن مخلوط نشده است و از مسیر خود بدون هیچگونه فعل و انفعالی خارج می گردد ، خام سوزی اتفاق می افتد. دلایل خام سوزی ماشین را در ادامه بررسی می کنیم.

رنگ دود روغن سوزی چطوریه رفع روغن سوزی موتور علائم روغن سوزی علت روغن سوزی ماشین هزینه تعمیر روغن سوزی 206 علت روغن سوزی خودرو چیست هزینه تعمیر روغن سوزی پراید هزینه تعمیر روغن سوزی 405 علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی سمند آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

نشانه های خام سوزی خودرو

  • استشمام بوی بنزین در پیرامون اگزوز
  • ایجاد دوده ی سفید
  • عملکرد نامطلوب موتور در حین درجا کار کردن
  • روشن بودن چراغ چک خودور
  • وجود دوده روی شمع ها
  • مصرف بیش از اندازه بنزین
  • کوپ کردن موتور و …

دلایل خام سوزی ماشین چیست ؟

دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارند که به مهمترین آنها اشاره می کنیم. نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که اکثر مشکلات بوجود آمده برای خودرو در اثر عدم رسیدگی به ماشین است. در بازدیدهای دوره ای باید به بررسی سیستم انژکتور ، سیستم اگزوز ، شمع وایر ، تعویض روغن ماشین ، چک کردن کمک فنرها و … پرداخت. همچنین با انتخاب بهترین باتری ماشین و تعویض به موقع باتری ، از بوجود آمدن بسیاری از مشکلات در خودرو جلوگیری کنید.

نقص سیستم جرقه زنی

خرابی سیستم جرقه زنی می تواند منجر به ریپ زدن موتور یا خام سوزی گردد. زیرا جرقه زنی نادرست موجب انفجار نادرست سوخت داخل محفظه احتراق ، می گردد و بنزین نمی تواند به صورت کامل بسوزد. بعد از گشودن سوپاپ دود ، قسمتی از سوخت با گازهای دیگر به شکل خام به طرف انتهای اگزوز فرستاده می شود.

برای مطالعه بیشتر به صفحه علت ریپ زدن ماشین مراجعه فرمایید.

نقص سیستم اگزوز ، از دلایل خام سوزی ماشین

خرابی اگزوز می تواند منجر به عملکرد نادرست سیستم پاشش سوخت به داخل موتور گردد و علاوه بر بالا رفتن مصرف بنزین ، سبب خام سوزی شود. سیستم اگزوز و لوله های مربوط به آن ، بایستی سالیانه چک شوند.

خرابی سنسورهای اکسیژن و سنسورهای مربوط به بخش سوخت رسانی

در صورتی که سنسور اکسیژن خراب شود ، داده های غلطی به مرکز پردازش کنترل مرکزی ماشین فرستاده می شوند. در نتیجه ، پاشش سوخت به وسیله انژکتورها که توسط آیسیو چک می گردند ، درست نخواهد بود و در چنین شرایطی با تزریق زیاد از حد سوخت به داخل سیلندر ، خام سوزی خودرو رخ می دهد. خرابی برخی از سنسورهای دیگر هم می توانند سبب چنین مشکلی شوند. مشکل سنسورها در اغلب موارد می توانند از دلایل خام سوزی ماشین باشند.

خرابی انژکتور ، علت خام سوزی خودرو

بوی خام سوزی بنزین خام سوزی از اگزوز خام سوزی پژو 405 علت بوی خام سوزی سمند علت خام سوزی 206 علت خام سوزی بنزین علت خام سوزی بنزین در پراید علت خروج دود سیاه از اگزوز علت دود سیاه از اگزوز تندر 90 دود سیاه نشانه چیشت دود سیاه از اگزوز 206 خروج دود سیاه از سمند دلایل بالا رفتن مصرف سوخت مجله مکانیک مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

در صورتی که انژکتور خراب باشد و حفره های کوچک سر آن  از قطر بیش از اندازه ای برخوردار باشند ، موجب پاشش زیاد بنزین به داخل سیلندر می گردد. در این حالت ، نسبت نرمال بین غلظت سوخت و هوا نامیزان می شود و بنزین به صورت خام از اگزوز بیرون می آید. انژکتورها باید به صورت دوره ای چک گردند و تمیز شوند. در صورت لزوم به تعویض انژکتور اقدام شود.

تنظیم دلکو پژو 2000 آموزش تنظیم دلکو نیسان تنظیم دلکو پراید کاربراتور تنظیم دلکو پیکان تنظیم دلکو دوو سیلو تنظیم دلکو آموزش تعمیر دلکو دلکو چیست دلکو مگنتی پراید معایب دلکو چیست تعمیر خودرو جدول عیب یابی خودروهای کاربراتوری عیب یابی خودرو

دلایل خام سوزی ماشین های کاربراتوری

بیشترین عللی که موجب خام سوزی در خودروهای انژکتوری می شوند ، موارد زیر هستند.

افزایش سطح مایع بنزین در محفظه ی کاربراتور

مسدود بودن منافذ ورودی هوای ژیگلور دور کم

زیاد باز بودن پیچ تنظیم سوخت دور آرام

گشوده بودن دریچه دوم سوخت

محکم نبودن سرپوش ژیگلور دور آرام

سوختگی یا فرسودگی واشر نیم تنه ی تحتحانی کاربراتور

نبود ساچمه در سطح استوانه تلمبه ی یدکی و گاید نازل سوخت تلمبه ( از رایج ترین دلایل خام سوزی ماشین )

وجود درز و نشتی از سوپاپ های بنزین

خرابی شمع ها مانند ترک خوردن آنها

عملکرد نادرست سیستم ساسات در کاربراتورهای ساسات خودکار

به طور کامل بسته نشدن ژیگلور دور آرام

  • بررسی تمامی این موارد ، اقدامی کاملاً تخصصی بوده و بایستی توسط یک تعمیرکار انجام شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بيرامعلي بابازاده می گوید

    ممنونم از لطف شما فدات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.