بررسی دانگ فنگ M4 شرکت خودروسازی فردا

0

در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو در تهران؛ شرکت خودروسازی فردا از خودرو دانگ فنگ M4 رونمایی کرد. این مطلب به بررسی دانگ فنگ M4 می پردازد.

دانگ فنگ M4 سورپرایز بزرگ شرکت خودروسازی فردا در چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران در سال ۱۴۰۱ محسوب می شود. با بررسی دانگ فنگ M4 با تمامی امکانات و تجهیزات این خودرو بیشتر آشنا می شوید.

بررسی خودرو دانگ فنگ M4

دانگ فنگ M4 در واقع محصولی از شرکت چینی دانگ فنگ است که تحت برند فورتینگ ارائه شده است. فورتینگ فور مطابق پلتفرم سوپرکیوب EAM طراحی و تولید شده و به دلیل شباهت ظاهری، در رده خودروهای کراس اوور هم جای می گیرد. در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران معرفی دانگ فنگ M4 یک سورپرایز بزرگ از سوی شرکت خودروسازی فردا بود.

گروه خودروسازی فردا یکی از مونتاژکاران موفق خودروهای چینی است که با کمپانی های شناخته شده ای مانند دانگ فنگ و چانگان همکاری دارد. خودرو چند منظوره دانگ فنگ M4 حتی در چین نیز به صورت کامل معرفی نشده بود، ولی این مونتاژکار ایرانی جسارت به خرج داده و در نمایشگاه تهران از آن رونمایی کرد.

قابل ذکر است دانگ فنگ خودروی M4 را همانطور که اشاره شد تحت برند فورتینگ و با اسم دیگر فورتینگ یوتور به بازار چین ارائه کرده است. با توجه به پیکره بندی؛ این خودرو به ۶-۷ صندلی تجهیز شده است. در ادامه به بررسی مشخصات دانگ فنگ M4 می پردازیم.

مشخصات ظاهری

طبق بررسی های اولیه می توان گفت خودرو دانگ فنگ M4 دارای طراحی جدید و متفاوتی به دیگر محصولات چینی بوده و نخستین شاخصه ظاهری اش، جلو پنجره ای بزرگ و جذابی می باشد که فرم چند ضلعی داشته و تا روی چراغ های جلو امتداد یافته است. گوشه های بالای جلو پنجره نیز با یک نوار کرومی تا عقب ماشین ادامه پیدا کرده است. چراغ های جلو دارای نوارهای باریک چند ضلعی بوده و اگر سایز آن ها کمی بزرگتر بود، فرمی تهاجمی خودرو شکوه بیشتری به خود می گرفت.

البته باید اشاره کرد علیرغم تلاش چینی ها برای ایجاد تمایز، نمای جلو این خودرو بازهم به خودروهای لکسوس جدید شباهت دارد. برعکس بخش جلویی دانگ فنگ M4 در نمای جانبی شاهد طراحی ساده ای هستیم که شامل چند خط منحنی، یک خط کشیده از طرف گلگیر جلو تا بخش عقب ماشین، رینگ های چند پر و همچنین خطوط کرومی در حاشیه پنجره ها است.

به بیان دیگر خط کمر نسبتا صاف و رینگ های چندپر از شاخص ترین مشخصات نمای جانبی دانگ فنگ M4 بوده که ظاهر آن را قدرتمند و جوان پسند نموده است. این خودرو دارای ابعاد ۴.۸۵ متر طول، ۱.۹ متر عرض و ۱.۷۱۵ متر ارتفاع می باشد و فاصله بین محوری آن ۲.۹ متر است. شایان ذکر است که دانگ فنگ M4 از مفهوم طراحی دینامیک جلو بهره می برد و رویه های طراحی قبلی را به صورت کامل رها کرده است.

در بخش عقب، اگرچه شاهد جذابیت نمای جلوی خودرو نیستیم ولی دارای جزئیات چشمگیر متعددی می باشد که از جمله آن می توان به اسپویلر بالای درب، آنتن بال کوسه ای و چراغ مه شکن در وسط بخش پایین سپر اشاره نمود. چراغ های عقب فرم یکپارچه دارند و به طرفین خم شده اند.

با توجه به بررسی صورت گرفته می توان گفت طراحی بخش عقب خودرو دانگ فنگ M4 هم به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده و چراغ های یکپارچه و اسپویلر نسبتا کشیده، از مشخصات برجسته این نما هستند. در مجموع دانگ فنگ M4 با ظاهر خاص و خلاقانه، با اختلاف؛ زیباترین طراحی برند فورتینگ به حساب می آید که اگر فرداموتور در ساختش مواد باکیفیت به کار گیرد می تواند به یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای بازار کشور تبدیل گردد.

مشخصات کابین

در بررسی ها مشخص شد طراحی کابین خودرو دانگ فنگ M4 مشابه خودرو لاماری ایما بوده ولی رنگ ها و تریم های آن متفاوت است. تریم رنگی روشن و خاص به همراه طراحی منحصر به فرد رودری ها، حس نشستن در یک خودروی لوکس را القا می کند. داخل کابین این خودرو زیبا و متفاوت نسبت به نسخه های قبلی طراحی شده است.

همچنین با تریم رنگ روشن کرمی و قهوه ای حس لوکس بودن را به وجود می آورد. روبروی راننده یک فرمان دی کات با کلیدهای کنترلی و ضمنا یک نمایشگر یکپارچه حضور دارد که شامل پنل پشت فرمان و سیستم اطلاعات سرگرمی می باشد. پنل پشت فرمان اطلاعات مهم و حیاتی خودرو را ارائه می دهد. شایان ذکر است فرمان مذکور فضای کافی برای حرکت پای راننده را ایجاد می کند.

مشخصات فنی

خودرو دانگ فنگ M4 از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر بنزینی با سیستم سوخت رسانی مستقیم بهره می برد که می تواند حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار را تولید و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را ارائه دهد. این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس ۷ سرعته DCT سبب حرکت خودرو می شود.

قابل ذکر است موتور این خودرو محصولی از شرکت شناخته شده شنیانگ میتسوبیشی می باشد که یکی از تامین کنندگان اصلی موتور برای خودروهای چینی به شمار می رود. ضمنا باید اشاره کرد حداکثر سرعت دانگ فنگ M4 به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

تجهیزات و امکانات رفاهی

محصول جدید شرکت فردا موتورز یعنی خودرو دانگ فنگ M4 قرار است به عنوان یکی از پر آپشن ترین خودرو های چینی وارد بازار شود. برای این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی از جمله رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، رانندگی خودکار بین خطوط، اتو هلد، ترمز پارک برقی، رادار خطی، سنسور نور و باران، گرم کن و سرد کن صندلی های ردیف اول و دوم، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم با قابلیت تنظیم عرضی صندلی های ردیف دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم پاک سازی هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک با سیستم تهویه مستقل سرنشینان عقب، هشت عدد کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، سیستم هشدار برخورد از جلو، نور بالای خودکار می باشد.

همچنین از سایر تجهیزات و امکانات رفاهی محصول جدید فردا موتورز می توان به سقف پانورامیک، جک برقی صندوق عقب، صندلی برقی راننده، تریم چرمی کابین، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ جذاب و …. اشاره کرد.

قابل ذکر است بی شک سر سخت ترین رقیب خودرو دانگ فنگ M4 در بازار کشور؛ مینی ون لوکس هایما ایکس ۷ محصول جدید شرکت ایران خودرو می باشد. البته خودرو های متعددی در این کلاس در بازار ایران وجود ندارد و این موضوع رقابت را دشوارتر می کند. در ضمن با توجه به حدس و گمان ها در حال حاضر برای دانگ فنگ M4 قیمتی در محدوده ۱ تا ۱/۵ میلیارد تصور می شود.

در پایان از همراهی شما عزیزان با این مطلب بسیار سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با خودروهای دیگر شرکت فردا موتورز مانند خودرو فردا FMC T5، کراس اوور فردا SX5 و فردا SX6 روی لینک ها کلیک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.