معرفی دانگ فنگ فورتینگ تاندر

0

شرکت دانگ­ فنگ فورتینگ در جریان یک نشست خبری، از برنامه‌­های خود برای آینده رونمایی کرده است. برند فورتینگ در سال 2001 و با هدف عرضه خودروهای رده MPV تاسیس شد، اما از مدتی پیش چندین محصول متفاوت تحت این نشان عرضه می­‌شود.

دانگ­ فنگ فورتینگ قصد دارد تا سال 2025، تمام خودروهای ساخت خود را به برقی یا پلاگین-هیبرید تبدیل مجهز کند و تا 5 سال آینده، تولید خودروهای درون‌سوز را خاتمه دهد.

آن طور که در کنفرانس خبری اعلام شده، دانگ ­فنگ در سه سال گذشته بیش از 5 میلیارد یوان در فورتینگ سرمایه­‌گذاری کرده است، که تا سال 2030 به 20 میلیارد یوان می­‌رسد.

دانگ­ فنگ فورتینگ قصد دارد تا سال 2025، تمام خودروهای ساخت خود را به برقی یا پلاگین-هیبرید تبدیل مجهز کند و تا 5 سال آینده، تولید خودروهای درون‌سوز را خاتمه دهد. این شرکت قصد دارد ظرف سه سال آینده، 10 مدل جدید در سه رده سواری، شاسی‌­بلند و MPV را معرفی نماید.

این شرکت دو محصول جدید را نیز در این کنفرانس خبری معرفی کرده که یکی از آن‌ها، فورتینگ تاندر است. این محصول در حقیقت نسخه برقی از دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO است که از مدتی قبل با نام لاماری ایما در ایران به فروش می­‌رسد.

طراحی فورتینگ تاندر

چهره فورتینگ تاندر به واسطه جزئیات لانه زنبوری که جایگزین جلوپنجره شده است، ورودی‌­های هوا در دو طرف سپر جلو و طرح جدید رینگ‌ها با ابعاد 18 یا 19 اینچ، تاحدی نسبت به همتای بنزین‌­سوز متمایز شده، ولی طرح اصلی همچنان قابل شناسایی است. تزئین سقف و آینه­‌های جانبی با رنگ مشکی و خط نارنجی در بخش پایین بدنه هم به افزایش تنوع یاری رسانده است.

ابعاد فورتینگ تاندر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.6، 1.86، 1.68 و 2.715 متر اعلام شده است، که این خودرو را در رده کراس‌اورهای میان­‌سایز قرار می‌­دهد.

کابین و امکانات فورتینگ تاندر

طراحی کابین فورتینگ تاندر تقریبا هیچ تفاوتی با فورتینگ T5 EVO یا لاماری ایما ندارد. فرمان سه شاخه، دو نمایشگر در کنار هم و ترمز پارک برقی، مواردی است که در همتای بنزین­‌سوز هم شاهد بودیم، با این تفاوت که در تاندر از رنگ زرد برای تزئین برخی جزئیات استفاده شده است.

مشخصات فنی فورتینگ تاندر

مهمترین ویژگی فورتینگ تاندر، پیشرانه برقی این خودروست که از شرکت Fudi Power تامین شده است و 201 اسب­‌بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. شتاب صفر تا صد فورتینگ تاندر با این پیشرانه، 7.9 ثانیه اعلام شده است.

دو مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 57.8 یا 85.9 کیلووات ساعت برای این خودرو درنظر گرفته شده که شعاع حرکتی 430 یا 630 کیلومتر (براساس استاندارد چینی CLTC) را برای آن فراهم خواهد کرد.

قیمت و برنامه تولید فورتینگ تاندر

فورتینگ تاندر در دو تیپ با قیمت 20,690 و 23,650 دلار وارد بازار خواهد شد. مهمترین رقبای این خودرو، بی­ وای­ دی یوان پلاس، گک آیون V و هونگچی E-HS3 هستند، که البته تاندر از تمامی آن‌ها کمی ارزان‌تر است.

فورتینگ برای ارتقای جایگاه خود در بازار چین باید بیشتر تلاش کند، چراکه آمار فروش از ژانویه تا اکتبر 2022 به 102,544 دستگاه رسیده است، که علیرغم افزایش 1.55 درصدی نسبت به سال قبل، عدد قابل توجهی نیست. این رقم را با فروش 1,392,800 دستگاهی شرکت بی­‌وای­‌دی در همین مدت مقایسه کنید تا موضوع بیشتر روشن شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.