معرفی بی ام و M3 CS (تصاویر)

0

شرکت ب‌ام‌و مدل‌های Clubsport را از زمان E9 می‌سازد. CS اواخر سال ۲۰۱۷، نسل قبلی M3 را با قدرت بیش‌تر و وزن کم‌تر ارائه کرد. اکنون جانشین این خودرو با همان روش تولید شده است.

این خودرو بسیار شبیه به F80 بوده و فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. البته یک تفاوت اساسی وجود دارد؛ M3 CS جدید به سیستم xDrive (با حالت انتخاب RWD) مجهز شده است. در حالی که نسخه قبلی RWD بود.

طراحی ب‌ام‌و M3 CS

بدنه M3 CS با رنگ خیره‌کننده سبز سیگنال پوشیده شده و چراغ‌های دی‌لایت آن زردرنگ است تا مشابه خودروهای مسابقه‌ای، ب‌ام‌و M5 CS و M4 CSL به نظر برسد. خطوط قرمزی روی جلوپنجره آن دیده می‌شود و سپر نیز اصلاح شده است. بخش‌های فیبرکربنی روی کاپوت آن، مشابه M4 CSL است.

مشتریان مجبور نیستند تنها رنگ سبز سیگنال را برای خودرو خود انتخاب کنند؛ زیرا رنگ‌های دیگری نیز (شامل ترکیب مشکی Sapphire و خاکستری Brooklyn و همچنین رنگ سفید Frozen Solid) دردسترس است.

رینگ‌های در نظر گرفته شده برای این نسخه، یا مشکی مات و یا طلایی برنز هستند. تایرهای Pilot Sport Cup 2 میشلن این رینگ‌ها را پوشانده و در بخش جلو از نوع 275/35ZR19 و در بخش عقب 285/30ZR20 است. این تایرها به طور استاندارد روی M3 CS قرار دارند.

مشخصات فنی ب‌ام‌و M3 CS

مهندسان ب‌ام‌و M پیشرانه ۳ لیتری توئین‌توربو S58 را تقویت کرده‌اند، تا ۵۴۳ اسب‌بخار قدرت تولید کند و کاملاً با M4 CSL دیفرانسیل عقب مطابقت داشته باشد.

این پیشرانه قوی‌ترین پیشرانه ۶ سیلندر خطی ب‌ام‌و نیست؛ زیرا قلب ۳ لیتری ب‌ام‌و 3.0CSL قوی‌تر و کمیاب‌تر است و ۵۵۳ اسب‌بخار قدرت دارد. حداکثر گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متری نیز همانند M3 کامپتیشن xDrive است‌.

ب‌ام‌و M3 CS در مدت زمان ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از M3 کامپتیشن xDrive است. حداکثر سرعت آن ۳۰۳ کیلومتر برساعت است.

ب‌ام‌و M3 CS علاوه بر افزایش قدرت ۴۰ اسب‌بخاری، ۳۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و سبک‌تر شده است. این کاهش وزن به لطف قطعات پلاستیکی و فیبرکربنی آن است. مواد CFRP در بخش‌هایی مانند کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر لبه صندوق، سقف، پدال شیفترها و تریم داخلی به کار رفته است.

علاوه بر این ویژگی‌ها، یک صدا خفه‌کن اگزوز تیتانیومی و صندلی‌های باکت جلو با قطعات فیبرکربنی نیز وجود دارد. دریچه‌های تهویه عقب حذف شده‌اند.

این قدرتمندترین نسخه M3 است، اما ب‌ام‌و همچنان برای افزودن ترمزهای کربن سرامیکی از مشتریان مبلغ اضافی را دریافت می‌کند.

کابین و امکانات ب‌ام‌و M3 CS

صندلی‌ها با چرم Merino و تزئینات قرمز Mugello پوشیده شده‌اند و صندلی‌های جلو برقی بوده و گرم‌کن دارند. لوگوی CS نیز روی آن‌ها می‌درخشد. فرمان نیز با آلکانتارا پوشیده شده و رنگ‌های معروف M، کمربندها را تزئین کرده‌اند. روی صفحات رکاب درها، عبارت M3 CS حک شده است.

در ب‌ام‌و M4 CSL صندلی‌های عقب نیز حذف شده‌اند؛ اما بدیهی است که در این خودرو چهار در نمی‌توان صندلی‌ها را حذف کرد. البته این کار در جگوار XE SV Project 8 انجام شد و با دو صندلی به فروش رسید. هر دو نسل قبلی M3 CS و M5 CS نیز صندلی‌های عقب داشتند. البته صندلی‌های عقب M5 CS نیمکتی نیست و دو صندلی در آن جای گرفته است.

برنامه تولید ب‌ام‌و M3 CS

ب‌ام‌و گفته که M3 CS را به تعداد محدود می‌سازد، اما تعداد دقیق آن هنوز مشخص نیست. به نظر می‌رسد که تعداد آن کم‌تر از ۱۰۰۰ دستگاه M4 CSL باشد.

این سدان اسپورت از ماه مارس وارد خط تولید کارخانه مونیخ خواهد شد و شروع قیمت آن از 118,700 دلار است.

ترجمه:باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.