معرفی قدرتمندترین هایپرکار جهان + عکس

0

2300 اسب بخار در سینه کوئنیگزگ جمرا؛

کوئنیگزگ جمرا با پیشرانه جدید در راه بازار است، موتور 2 لیتری سه سیلندر قبلی جای خود را به یک موتور V8 داده است.

وقتی کوئنیگزگ جمرا در مارس 2020 معرفی شد، کمپانی سوئدی اعلام کرد این ابرخودرو با پیشرانه چهار موتوره به‌فروش خواهد رسید. این پیشرانه شامل یک موتور 2 لیتری سه سیلندر توئین توربو و سه موتور برقی می‌شود و در مجموع می‌تواند 1700 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

مشخصات فنی نسخه جدید کوئنیگزگ جمرا

حالا کوئنیگزگ تصمیم دارد محصول پرسروصدای خود را با موتور قدرتمند V8 نیز راهی بازار کند. این موتور 5 لیتری با یک موتور برقی که از آن با نام «ماده سیاه» یاد می‌شود، ترکیب خواهد شد. این موتور برقی با آنکه تنها 39 کیلوگرم وزن دارد، اما 800 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، خروجی این دو موتور به 2300 اسب بخار قدرت و 2750 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. البته این ارقام زمانی حاصل می‌شوند که باک خودرو با سوخت E85 پر شود. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را هم گیربکس 9 سرعته موسوم به Light Speed بر عهده دارد. نسخه جدید جمرا برای علاقه‌مندان 400 هزار دلار بیشتر آب خواهد خورد!

در کنار پیشرانه، این نسخه از کوئنیگزگ جمرا در نمای بیرونی نیز تفاوت‌هایی با نسخه اولیه دارد. برای مثال دوربین‌های جانبی جای خود را به آینه‌های معمولی رایج داده‌اند. این تغییر به‌خاطر آنست که در برخی کشورها، مثل آمریکا، هنوز دوربین‌های جانبی دارای مجوزهای لازم نیستند و خودروسازان نمی‌توانند محصولات خود را با این تکنولوژی عرضه کنند.

آپشنی جدید برای جمرا

نسخه جدید جمرا با یک آپشن جدید دیگر قابل انتخاب خواهد بود. این آپشن «پکیج روح» نام دارد و با سفارش آن اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر، داکت S، باله عقب و چند قطعه آیرودینامیک دیگر به جمرا افزوده می‌شود. با توجه به تغییرات دماغه، باید گفت در این نسخه از جمرا خبری از محفظه مخصوص لوازم در زیر کاپوت جلو نخواهد بود.

همزمان با معرفی نسخه جدید جمرا، کوئنیگزگ از محوطه جدید کارخانه خود نیز رونمایی کرد. این محوطه شامل خط مونتاژ جدید، سالن پذیرایی مشتریان، مرکز تست، دفاتر، محل برگزاری همایش، نمایشگاه و انباری‌های برزگ می‌شود. در این محوطه یک پیست مخصوص تست نیز در حال احداث است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تولید نسخه نهایی کوئنیگزگ جمرا از اواخر سال 2024 شروع خواهد شد. روند تحویل سفارشات مشتریان نیز برای اوایل سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. کوئنیگزگ از این ابرخودروی چهار نفره فقط 300 دستگاه را تولید خواهد کرد.

گفتنی است در ماه مارس 2022 خودروساز سوئدی پروتوتایپی از جمرا را در معرض دید عموم قرار داد. در این پروتوتایپ موتور سه سیلندر توانایی دورگیری تا 4500 دور در دقیقه را داشت. اما انتظار می‌رود در نسخه نهایی میزان دور موتور آن به 8500 افزایش یابد.

مروری بر مشخصات اعجاب‌انگیز جمرا

طبق پیش‌بینی‌های کوئنیگزگ، شتاب صفر تا صد جمرای مجهز به موتور سه سیلندر برابر با 1.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 249 مایل یا 400 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این نسخه در حالت تمام الکتریکی می‌تواند 31 مایل یا 50 کیلومتر مسافت را طی کند. بهره‌مندی هر چهار چرخ از نیروی پیشرانه، فرمان‌پذیری هر چهار چرخ و فناوری گشتاور برداری برخی از مشخصات این نسخه هستند.

گفتنی است در بین ابرخودروها، کابین کوئنیگزگ جمرا جزو لوکس‌ترین‌ها به‌شمار می‌رود. هر چهار صندلی این خودرو به گرمکن مجهز هستند و در مجموع 8 جالیوانی در کابین آن وجود دارد.

بعضی از این جالیوانی‌ها می‌توانند نوشیدنی سرنشینان را گرم یا سرد کنند. در کنار این‌ها باید به امکاناتی مثل نمایشگرهای مخصوص سرنشینان جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع سه‌ناحیه‌ای و شارژر بی‌سیم جلو و عقب اشاره کنیم.

ترجمه:دیجیاتو

منبع:موتور1

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.