معرفی کیا K3 مدل 2023

0

تا همین اواخر، کیا سراتو در کره ­جنوبی و چین با نام K3 به فروش می­‌رسید، اما ظاهرا این رویه به پایان رسیده، چراکه خودروساز کره­ای در مکزیک از یک سدان جدید با نام K3 و به عنوان جانشین ریو رونمایی شده است.

البته تعویض اسامی قبلی محصولات کیا، خبر تازه‌­ای نیست چراکه مدل اپتیما نیز از مدت‌ها قبل با نام K5 به فروش می­‌رسد. اما تعویض ریو با K3، به معنای تغییر مکان این خودرو به یک کلاس بالاتر است.

طراحی کیا K3 مدل 2023

با وجود طول کوتاه صندوق عقب و فرم خوابیده سقف، کیا K3 به وضوح بزرگتر از ریو به نظر می­‌رسد. البته با توجه به ابعاد طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری کیا K3 که به ترتیب 4.545، 1.765، 1.475 و 2.67 متر اعلام شده، می­‌توان به آسانی دریافت که ابعاد کیا K3 از ریو فاصله گرفته و به سراتو نزدیک شده است.

نکته جالب این‌که ظرفیت 544 لیتری محفظه بار کیا K3، نسبت به سراتو 42 لیتر بزرگتر است.

فعلا تصاویر تریم پرچمدار کیا K3 یعنی GT-Line در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفته است، که مواردی شامل طرح متفاوت سپرها و رینگ‌های 17 اینچی را به همراه دارد.

کابین و امکانات

فضای کابین کیا K3 با شباهت به محصول کیا EV6 طراحی شده و در تریم GT-Line، مواردی شامل پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، تهویه دو منطقه­‌ای، نورپردازی داخلی در 64 رنگ، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، شش کیسه هوا و سامانه پایداری را به همراه دارد.

مشخصات فنی کیا

کیا K3 روی پلتفرمی اقتصادی با سیستم تعلیق نیمه-مستقل عقب شکل گرفته است و در بازار مکزیک، به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 123 اسب­‌بخار قدرت و گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک مجهز خواهد شد. اما تریم GT-Line به پیشرانه 2 لیتری با 152 اسب­‌بخار قدرت و گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان مجهز شده است.

ظاهرا کیا قصد دارد نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری مخصوص بازارهای صادراتی را نیز در آینده نزدیک عرضه کند.

برنامه تولید کیا K3 مدل 2023

کیا K3 در فرم سدان و هاچ‌بک از پاییز 2023 در مکزیک به فروش می­‌رسد. فعلا از بازارهای صادراتی این خودرو اطلاعی نداریم، اما با توجه به محدودیت عرضه ریو در سال‌های اخیر، انتظار نمی­‌رود که کیا K3 هم در کشورهای زیادی به فروش برسد.

منبع : autoreview.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.