دلیل فرورفتگی و خرابی شلنگ رادیاتور چیست ؟

0

اگر شیلنگ رادیاتور بیش از حد اسفنجی شده یا سفت می شود، احتمالاً زمان تعویض شیلنگ فرا رسیده است. شیلنگ های لاستیکی به مرور زمان فرسوده می شوند. لاستیک یا نرم یا سفت می شود تا جایی که در خطر پارگی قرار می گیرد.

شلنگ رادیاتور آسیب دیده ، شلنگی در سیستم خنک کننده است که به نظر می رسد در وسط آن فشرده یا حالت فرورفتگی دارد . در حالی که شلنگ ممکن است هنوز مایع خنک کننده را در خود نگه دارد، شیلنگ فشرده تحت فشارهایی قرار می گیرد که برای آن طراحی نشده است. مهم است که علت فرو رفتگی شیلنگ رادیاتو را بفهمید  تا با گذشت زمان ضعیفتر و خراب تر نشود. پارگی شیلنگ رادیاتور می تواند موتوری را در اختیار شما بگذارد که مایع خنک کننده ندارد. این می تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور شود و حتی شما را سرگردان کند.

 دلایل جوش اوردن خودرو
 جوش آوردن پژو 207
 جوش آوردن تارا
 دلایل جوش آوردن پژو پارس
 شیلنگ رادیاتور خودرو
 شیلنگ رادیاتور پراید
 علت باد کردن شلنگ رادیاتور پراید
 علت باد کردن شیلنگ رادیاتور
 علت باد کردن شیلنگ رادیاتور 206
 علت باد کردن شیلنگ رادیاتور 405

دلایل فرو رفتگی و خرابی شیلنگ رادیاتور

شیلنگ رادیاتور نقش مهمی در سیستم خنک کننده خودرو دارد ، این شیلنگ ها وظیفه گردش آب بین موتور و رادیاتور را برعهده دارند و نقش مهمی در تعدیل دمای موتور ایفا می کنند .  همانطور که موتور شما گرم می شود، مایع خنک کننده موتور منبسط می شود و سیستم تحت فشار قرار می گیرد. مایع خنک کننده اضافی به مخزن سرریز منتقل می شود. با سرد شدن موتور، فشار در رادیاتور کاهش می یابد. این ماده خنک کننده را از مخزن سرریز خارج می کند و دوباره به رادیاتور می کشد.

فرسودگی و خرابی  شیلنگ رادیاتور می تواند مشکلات بسیاری از جمله جوش آوردن خودرو را به وجود بیاورد . برخی دلایل فرسودگی و نشتی رادیاتور ماشین به شرح زیر می باشد :

تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند درب رادیاتور پراید خرابی درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور وظیفه درب رادیاتور دلایل جوش اوردن خودرو جلوگیری از جوش آوردن موتور جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک دلیل جوش آوردن ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پژو 405 مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو

 1) خرابی درپوش پرادیاتور

فرآیند انتقال مایع خنک کننده بین مخزن سرریز و رادیاتور توسط دو فنر داخل درپوش رادیاتور کنترل می شود. خرابی درپوش رادیاتور می تواند از بازگشت مایع خنک کننده به رادیاتور از مخزن سرریز از خنک شدن موتور جلوگیری کند.

درپوش های رادیاتور ارزان هستند و به راحتی قابل تعویض هستند، بنابراین اگر متوجه مشکلی در سیستم خنک کننده خود شدید، این کار آسانی است. وقتی موتور گرم است سعی نکنید درپوش رادیاتور را بردارید. سیستم خنک کننده تحت فشار است و مایع خنک کننده موتور آنقدر داغ است که  شما را می سوزاند !

تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند درب رادیاتور پراید خرابی درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور وظیفه درب رادیاتور دلایل جوش اوردن خودرو جلوگیری از جوش آوردن موتور جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک دلیل جوش آوردن ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پژو 405 مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو

 2) مسدود شدن مخزن سرریز

اگر مسیر عبور از مخزن سرریز به رادیاتور مسدود شود، علائم بسیار شبیه به علائم خرابی درپوش رادیاتور مشاهده می کنید. شیلنگ خنک کننده را که رادیاتور را به مخزن سرریز متصل می کند بررسی کنید. در صورت آسیب یا گرفتگی شیلنگ آن را تعویض کنید.

3) شکل نادرست شیلنگ خنک کننده

اگر شیلنگ مناسب را پیدا نکنید، یک شیلنگ خنک‌کننده عمومی از یک فروشگاه قطعات ممکن است بتواند شما را از کار بیاندازد. با این حال، برخی از شیلنگ‌های جایگزین عمومی، خمیدگی و زوایای مشابه شیلنگ‌های اصلی ندارند.

از آنجایی که یک شیلنگ رادیاتور سالم از لاستیک ساخته شده است، باید بتوانید شیلنگ را کمی فشار دهید. اگر شیلنگ رادیاتور بیش از حد اسفنجی شده یا سفت می شود، احتمالاً زمان تعویض شیلنگ فرا رسیده است. شیلنگ های لاستیکی به مرور زمان فرسوده می شوند. لاستیک یا نرم یا سفت می شود تا جایی که در خطر پارگی قرار می گیرد.

مجله خودرو کارستان مجله ماشین مجله خودرو مجله مکانیک سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

4) باد کردن شیلنگ رادیاتور خودرو

علت باد کردن شیلنگ رادیاتور می تواند از هوا داشتن رادیاتور ، سوختن واشر سرسیلندر ، جوش آوردن خودرو ایجاد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.