کد خطای P0133 موقعیت میل بادامک چیست ؟

0

کد خطای دیاگ (Diagnostic Trouble Code) که به اختصار کد DTC هم نامیده می‌شود، یک کد هگزادسیمال است که برای تشخیص مشکلات و نواقص موجود در یک وسیله‌ی نقلیه استفاده می‌شود. در حالی چراغ چک موتور به رانندگان هشدار می‌دهد که مشکلی در خودرو وجود دارد، کد خطای دیاگ مشخص می‌کند، مشکل چیست و از کجاست.

هنگامی که در جاده رانندگی می کنید، آخرین چیزی که می خواهید روی داشبورد وسیله نقلیه خود ببینید چراغ چک موتور است. اما در برخی مواقع، این امر مسلماً اتفاق خواهد افتاد.

کد P0133 موقعیت میل بادامک – توضیحات ، علائم

 خالی شدن باتری ام وی ام  خالی شدن باتری پراید  خالی شدن باتری پژو 206  خالی شدن باتری خودرو  خالی شدن باتری در حالت خاموش  خالی شدن باتری هایما  خالی شدن باطری پرشیا  خالی شدن باطری ماشین  دلایل خالی شدن باتری  علت خالی شدن باتری سمند  علت خالی شدن باتری دنا  علت خالی شدن باتری پژو  خراب شدن باتری  دلایل روشن نشدن خودرو

اما وقتی بالاخره قلب خود را از گلو بیرون آورده و به سینه خود بازگردانید و رمز را بخوانید، هنوز باید معنی آن را بدانید. بنابراین، کد عیب تشخیصی P0012 دقیقاً به چه معناست و آیا باید نگران باشید؟

ما همه چیزهایی را که باید بدانید در اینجا تجزیه می کنیم. اما – هشدار اسپویلر – احتمالاً تا زمانی که آن را تعمیر نکنید، نباید وسیله نقلیه خود را رانندگی کنید.

موقعیت میل بادامک “A” – زمان بندی بیش از حد عقب افتاده است

بسیار خوب، پس کد عقب‌افتاده بیش از حد زمان‌بندی موقعیت میل بادامک A دقیقاً به چه معناست؟ همه چیز کمی پیچیده است، اما به زمان بندی موتور شما مربوط می شود. همه چیز در موتور شما مانند یک سمفونی کار می کند، اما با کد P0012، به نظر می رسد که میل لنگ شما از برنامه عقب مانده است.

مرتبط :

کد p0117 سنسور یا ترموستات ect

کد P0523 (علائم، علل و نحوه رفع آن)

وقتی این اتفاق می‌افتد، ارکستر زیبایی که موتور شماست از هماهنگی خارج می‌شود. سوپاپ های ورودی و خروجی در زمان نامناسبی (البته زمان کمی اشتباه) شروع به باز شدن می کنند، که عملکرد موتور شما را کاهش می دهد و می تواند به اجزای مختلف آسیب برساند.

اگر هنوز معنی همه اینها را نمی دانید، اشکالی ندارد، اما بدانید که باید در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

علائم کد P0012 موقعیت میل بادامک

تردید در شتاب

اگر در حال بررسی یک کد P0012 هستید، به احتمال زیاد چیزی بیشتر از یک چراغ چک موتور وجود دارد. دو علت بالقوه دیگر عبارتند از:

کاهش عملکرد موتور و افزایش مصرف سوخت

وقتی زمان‌بندی روی موتور شما مناسب نیست، حتی اگر فقط کسری از ثانیه خاموش باشد، عملکرد موتور تقریباً همیشه در نتیجه آسیب می‌بیند.

ممکن است متوجه شوید که ماشین شما مانند گذشته توانایی شتاب گیری را ندارد، یا ممکن است برای رسیدن به سرعت های بالاتر به طور کامل دچار مشکل شود.

نه تنها این، بلکه احتمالاً سفرهای بیشتری به پمپ بنزین خواهید داشت. وقتی زمان‌بندی خاموش است، عملکردی را که می‌خواهید دریافت نمی‌کنید، به این معنی که پدال را کمی دورتر فشار دهید تا به آنچه انتظار دارید برسید.

در حالی که این ممکن است ماشین شما را سریع‌تر کند، اما برای انجام این کار از سوخت بیشتری نیز استفاده می‌کند. هرچه رسیدگی به مشکل بیشتر طول بکشد، در نهایت هزینه بیشتری را خرج خواهید کرد – حتی اگر آسیب بیشتری در پی نداشته باشد.

برخی از شایع ترین علل کد P0012عبارتند از:

  • روغن موتور کم
  • روغن موتور اشتباه است
  • روغن موتور قدیمی
  • تسمه تایم فرسوده
  • شیر برقی زمان بندی متغیر میل بادامک شکسته
  • معیوب محرک زمان بندی سوپاپ متغیر

برای شروع، ممکن است روغن موتور اشتباه، روغن موتور کم یا روغن موتور بسیار قدیمی داشته باشید. این بهترین حالت است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تعویض روغن مشکل شما را برطرف کند.

گاهی اوقات روغن یا کمبود آن باعث کند شدن قطعات و عقب افتادگی جزئی می شود و در برخی مواقع به قطعات آسیب می رساند که باعث کند شدن میل بادامک می شود.

یکی دیگر از دلایل بالقوه ساییدگی تسمه تایم است. با بالا رفتن سن، تسمه تایم می تواند کشیده شود، که می تواند کمی زمان بندی را از بین ببرد. اگر وسیله نقلیه شما دارای زنجیر تایم است، این نباید مشکلی ایجاد کند.

دو مشکل احتمالی دیگر که می تواند کد P0012 شما را ایجاد کند، خرابی شیر برقی زمان بندی متغیر میل بادامک یا خرابی محرک زمان بندی متغیر سوپاپ است. در حالی که هر دو مشکل نادر هستند، ممکن است اتفاق بیفتند – به ویژه با وسایل نقلیه مسافت پیموده شده بالاتر.

آیا کد P0012 موقعیت میل بادامک جدی است؟

کاهش عملکرد موتور و افزایش مصرف سوخت چندان مشکل به نظر نمی رسد، درست است؟ بنابراین، آیا می‌توانید با کد P0012 رانندگی کنید تا زمانی که پول تعمیر را پس‌انداز کنید، یا چیزی است که باید فوراً به مغازه ببرید؟

خوب، وقتی صحبت از کدهای موتور می شود، گزینه های کمی به جدیت P0012 وجود دارد. ما به شما نمی گوییم که موتور شما به محض اینکه از مسیر خارج شوید منفجر می شود، اما بسته به اینکه زمان بندی چقدر عقب افتاده است، ممکن است در اولین سفر بیرون از خانه به موتور خود آسیب برسانید.

و یک چیزی که می توانیم به شما بگوییم این است که اگر این شرایط را به مدت کافی نادیده بگیرید، آسیب بیشتری ایجاد می شود. به همین دلیل، توصیه می کنیم در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

چگونه مشکل خطای کد P0012 موقعیت میل بادامک رفع کنیم؟

در حالی که خوب است بگوییم که می‌خواهید مشکل را برطرف کنید، اگر ندانید دارید چه کار می‌کنید، می‌تواند به سرعت بسیار زیاد شود. متأسفانه، برای کد P0012، اگر در حال حاضر به شدت تمایل مکانیکی نداشته باشید، کاری نمی توانید انجام دهید.

توصیه می کنیم قبل از انجام هر کار دیگری روغن و فیلتر را تعویض کنید، اما این فقط یک راه حل احتمالی است. با این حال، اگر روغن اشتباهی از قبل وجود داشته باشد یا اگر روغن بسیار قدیمی‌تر از آنچه باید باشد، می‌تواند مشکل را برطرف کند.

اما، اگر از تغییرات روغن پیروی کرده باشید، بعید است که کمک کند، و یک متر برای تکمیل تعمیرات لازم باید تمام روغن را تخلیه کند.

اگر روغن نباشد، به احتمال زیاد مشکل شدیدتری مانند فرسوده شدن تسمه تایم، خرابی شیر برقی یا خرابی محرک است. هیچ یک از اینها کار آسانی نیستند، بنابراین اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، بهتر است وسیله نقلیه خود را برای تعمیر نزد مکانیک ببرید.

انتظار داشته باشید که از 500 تا 1250 دلار برای تعمیرات هزینه کنید. این قیمت گزافی است، اما هرچه بیشتر رانندگی کنید، احتمال آسیب بیشتر و نیاز به تعمیرات گران‌تر بیشتر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.