بررسی خودرو تمام برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا +عکس

0

رونمایی خصوصی اسکای ول در ایران

مرداد 1402: در اواسط تابستان 1401 تصاویری در فضای مجازی انتشار یافت که از حضور یک خودروی چینی به نام SKYWELL ET5 در خاک ایران خبر می‌­داد. زمان گذشت تا اینکه در روز چهارشنبه مورخ 25 مردادماه 1402، از خودروی اسکای‌ول به همراه چندین محصول هیبریدی و برقی دیگر، برای اعضای هیئت دولت، رونمایی گردید.

رونمایی خودروهای برقی و هیبریدی در هیئت دولت

 اخبار دولت  خودرو هیبریدی ایرانی  خودرو برقی  قیمت خودرو برقی یاس  تازه های خودرو در ایران  اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت  سید ابراهیم رئیسی کیست

بعد از این رونمایی، حالا مطمئن شده‌ایم که کراس‌اور ET5 قرار است وارد بازار کشورمان شود اما همچنان خبر دقیقی از زمان عرضه و همچنین چگونگی عرضه آن به بازار ایران، در دست نیست.

اولین محصول نبکا در بازار ایران

 قیمت اسکای ول ET5  Skywell ET5  مشخصات اسکای ول  قیمت اسکای ول  شرایط فروش دیگنیتی پرستیژ  قیمت دیگنیتی پرستیژ  مشخصات دیگنیتی پرستیژ  مقایسه دیگنیتی پرستیژ  مقایسه شاسی بلند  مقایسه خودرو

خودروی تمام برقی اسکای ول، قرار است در شرکت تازه تاسیسی به نام شرکت خودروی برقی نوین ماهان یا اختصارا شرکت نبکا به تولید برسد. شرکت نبکا، حاصل همکاری مشترک کرمان موتور و شرکت مپنا بوده و هدف از ایجاد آن، عرضه خودروهای تمام برقی برای بازار ایران است.

گروه اسکای­ ورث که از سال 1988 در صنعت لوازم الکترونیکی فعالیت دارد، یک زیرمجموعه خودروساز به نام اسکای­ ول (Skywell Auto) را در سال 2017 تاسیس کرد. البته یک تولیدکننده اتوبوس به نام نانجینگ (Nanjing Golden Dragon Bus) هم در این شرکت سهم داشته و تولید خودروهای این برند را برعهده گرفته است.

اسکای­ ول در امر نامگذاری محصول، بسیار عجیب عمل کرده زیرا تک ­محصول خود یعنی ET5 را با اسامی اسکای ورث ET5، تیان‌می ET5 و اسکای ورث EV6 هم معرفی کرده است.

مشخصات فنی اسکای ول ET5

ابعاد اسکای ول ET5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.698 و 1.908 و 1.696 و 2.8 متر اعلام شده که این خودرو را در رده کراس‌اورهای میان‌­سایز قرار می‌­دهد.

در طراحی بدنه ET5 به صورت گسترده از خطوط مستقیم استفاده شده که تاثیر آن در طراحی چراغ‌ها و بخش جانبی بدنه کاملا نمایان است. فرم کلی این خودرو را می‌­توان طرحی فاقد هیجان دانست که البته تاحدی به محصولات هوندا نیز شباهت دارد.

اسکای ول ET5 به یک موتور برقی با 204 اسب ­بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که در کنار باتری 55.33 کیلووات ساعت یا 71.98 کیلووات ساعت قرار گرفته و شعاع حرکتی 410 تا 520 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) را فراهم می‌­سازد. البته در برخی منابع، به باتری 88 کیلووات ساعت هم اشاره شده که شعاع حرکتی 600 کیلومتری را به همراه خواهد داشت. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت نیز 7.9 ثانیه اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات اسکای ول ET5

 قیمت اسکای ول ET5  مشخصات اسکای ول ET5  خودرو برقی  خودرو چینی جدید  خودرو هیبریدی برقی  تازه های خودرو در ایران  محصولات شرکت نوین ماهان  Skywell ET5

بنابر اعلام شرکت اسکای ول، سامانه‌­های فعال ایمنی همچون کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز اضطراری خودکار، هشدار تعویض خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار شروع حرکت در سربالایی، تشخیص محدودیت سرعت، دوربین 360 درجه، پارک خودکار و دستیار نوربالا برای ET5 درنظر گرفته شده است. شبکه ارتباطی هوشمند Skylink به همراه دستیار صوتی و قابلیت برقراری ارتباط میان چند دستگاه، فیلتر هوای PM2.5 برای یونیزه‌­سازی هوای کابین و سامانه دستیار رانندگی سطح L2.5، از دیگر ویژگی‌­های اسکای ول ET5 خواهد بود.

اسکای ول ET5 به تازگی با نام الاریس بئو (Elaris Beo) به آلمان وارد شده است. این خودرو به باتری 72 کیلووات ساعت، رینگ‌های 19 اینچی، تهویه مطبوع 4 منطقه‌­ای، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 12.8 اینچی، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان و گرمکن ردیف جلو مجهز گردیده است.

براساس اعلام منابع چینی، اسکای ورث قصد دارد با مشارکت Imperium Motors  یا IM، کراس‌اور اسکای ول ET5 را به آمریکا صادر کند. یک نمونه از این خودرو در دفتر مرکزی IM در کالیفرنیا مشاهده شده ولی فرآیند دریافت مجوزهای شماره­‌گذاری هنوز به نتیجه نرسیده است.

رقیبان نبکا اسکای ول در ایران

در حال حاضر، فیدلیتی برقی از شرکت بهمن موتور، تنها رقیب مستقیمی است که می‌توانیم برای اسکای ول معرفی کنیم. البته خودروهای صاحب‌نام دیگری مانند تیگو 7 پرو مکس و همچنین تیگو 8 پرو مکس از شرکت مدیران خودرو، می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای این خودرو تمام برقی اسکای ول باشند.

قیمت اسکای ول ET5

 قیمت اسکای ول ET5  مشخصات اسکای ول ET5  خودرو برقی  خودرو چینی جدید  خودرو هیبریدی برقی  تازه های خودرو در ایران  محصولات شرکت نوین ماهان  Skywell ET5

اسکای ول ET5 در وطن خود در چهار تیپ مختلف با قیمت 23 الی 38 هزار دلار به فروش می­‌رسد اما قیمت الاریس بئو در آلمان، حدود 41 هزار یورو تعیین شده است. بنابراین در صورت حضور در بازار ایران، قیمتی فراتر از 2.5 میلیارد تومان خواهد داشت. اما هنوز چیزی مشخص نیست و باید منتظر ماه‌های آینده باشیم.

اخبار سامانه فروش خودرو

چگونگی ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت، شرایط خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو، ادرس سایت سامانه تخصیص خودرو و سایت فروش ایرانی کار را در مقاله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطالعه کنید.

نویسنده : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.