برلیانس H220: هر آنچه از مشخصات فنی و آپشن‌های این خودرو می‌خواهید بدانید در یکجا

0

 

ماشین برلیانس H220

یکی از هاچ‌بک‌های جمع و جور سگمنت B در داخل کشورمان، برلیانس H220 است. این خودرو توسط پارس خودرو از زیرمجموعه‌های خودروسازی سایپا مونتاژ و به بازار داخل عرضه می‌شود. هاچ‌بک H220 که از سال 95 به بازار کشورمان راه یافت، رقیبانی همچون پژو 206 و ام وی ام 315 دارد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های این ماشین چه از نظر فنی، چه از نظر طراحی و  امکانات می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کلی هاچ بک H220

 

برلیانس H220 سال 2013 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. در واقع این خودرو هاچ بک، خودروی H230 برلیانس است. این ماشین در پی همکاری شرکت چینی برلیانس و سایپا، از سال 95 توسط پارس خودرو به هموطنان عزیز، عرضه می‌شود. در ابتدا H220 در دو تیپ دنده اتومات و دنده دستی عرضه می‌شد؛ اما اکنون فقط مدل دنده دستی آن در بین محصولات سایپا قرار دارد. برخلاف تصور عموم، نسخه دنده‌ای این خودرو فروش بالاتری نسبت به اتومات آن در ایران داشته است. هر چند که هاچ‌بک دنده‌ای H220 به لحاظ فنی از خودروهای هم رده خود، مانند پژو ۲۰۶ بهتر است ولی از کمبود امکانات و آپشن‌ها رنج می‌برد.  یک نکته مهم در رابطه با این خودرو این است که این هاچ‌بک چینی توانسته امتیاز پنج ستاره ایمنی خودرو از موسسه ایمنی سی- انکپ چین دریافت کند.

نمایی از پشت ماشین Brilliance h220

طراحی برلیانس H220  قابل قبول است، ظاهر شیک و زیبایی دارد. از طرفی دارا بودن موتوری مجهز به زنجیر تایم و استهلاک و مصرف پایین باعث شده که این خودرو در برابر رقیبان خود، خوب ظاهر شود. برای بررسی دقیق‌تر ویژگی‌های این خودرو بیشتر از این شما را منتظر نمی‌گذاریم.

طراحی برلیانس H220

برلیانس H220 در واقع هاچ‌بک همان H230 این شرکت خودروسازی است؛ به همین دلیل مشابه این خودرو می‌باشد. طراحی این خودرو به خوبی صورت گرفته‌است. جلوپنجره هلالی طور این خودرو از دو طرف به سمت بالا و در امتداد چراغ‌های جلو کشیده شده‌است. خطوط هلالی روی کاپوت ظاهر این خودرو را کمی عضلانی‌ کرده و چراغ‌های جلو هم از طراحی خوبی بهره برده‌اند.

روی بدنه جانبی خودرو دو خط، یکی در امتداد دستگیره‌ها و دیگری پایین‌تر از آن قرار دارد.  شاید این خطوط، مورد پسند همگان نباشند، ولی نمای جانبی این خودرو را از سادگی در آورده‌اند. در بخش عقب هم این ماشین شبیه به بی ام و سری ۱ است.

کابین هاچ‌بک H220 بسیار ساده است. غربیلک فرمان دارای طرح سه شاخه است؛ ولی دکمه‌های کنترلی روی آن به چشم نمی‌خورد. طراحی داشبورد، ساده اما قابل قبول است. داشبورد دو رنگ و زیبای این خودرو ظاهری اسپرت به آن بخشیده‌است. ارگونومی کابین H220 خوب ارزیابی می‌شود و دسترسی به قسمت‌های مختلف آسان است. در ضمن، این خودرو فاقد نمایشگر دیجیتالی است.

مشخصات فنی هاچ‌بک H220

برلیانس H220 دارای موتور خیلی قوی‌ای نیست؛ البته با توجه به قیمت آن شاید معقول باشد؛ ولی به دلیل مصرف سوخت پایین برای مسیرهای داخل شهری مناسب ارزیابی می‌شود. برلیانس در دو تیپ اتومات و دنده‌ای عرضه می‌شده که اکنون فقط تیپ دنده‌ای آن در خط تولید سایپا مشاهده می‌شود. در جدول زیر مشخصات فنی این خودرو را مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو هاچ‌بک H220
شرکت سازنده اصلی برلیانس چین
شرکت مونتاژکننده داخلی سایپا (پارس خودرو(
تیپ دنده ای MT
نوع موتور BM15L- 4 سیلندر
تعداد سوپاپ ۱۶
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
حداکثر توان ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
نوع سوخت بنزین
ظرفیت باک ۴۲ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۳ ثانیه
فرمان الکتریکی
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

عقب: کاسه‌ای

گیربکس ۵ سرعته دستی
نوع فرمان الکتریکی
ابعاد خودرو طول: ۴۱۷۰ میلیمتر

عرض: ۱۷۰۳ میلیمتر

ارتفاع: ۱۴۸۲ میلیمتر

فاصله محورهای جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلیمتر

وزن خودرو ۱۱۸۴ کیلوگرم
ظرفیت صندوق ۴۲۰ لیتر

 

گفتنی است که هاچ‌بک H220 دارای رینگ‌های 15 اینچی فولادی و تایر 185/60R15 است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خودرو  برلیانس H220 به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/brillance-h220/

 

امکانات رفاهی و ایمنی برلیانس اچ ۲۲۰

هاچ‌بک چینی H220 به لحاظ امکانات و آپشن‌ها خیلی قوی نیست و امکانات زیادی ندارد. امکانات ایمنی این ماشین شامل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است و با اینکه امتیاز 5 ستاره دریافت کرده ولی کیسه هوای جانبی ندارد. این خودرو مجهز به ایموبیلایزر، کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو و هشدار دهنده بستن کمربند است. علاوه بر این‌ها، هاچ‌بک H220 مجهز به ایزوفیکس و قفل شیشه محافظ کودک هم هست. درهای این اتومبیل در سرعت 20 کیلومتر در ساعت به صورت خودکار قفل می‌شوند.

تصویری از امکانات داخلی ماشین چینی، برلیانس h220

امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر است:

  • تهویه مطبوع
  • شیشه بالابر برقی
  • قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور
  • سیستم صوتی رادیوپخش به همراه 2 بلندگو و پورت USB
  • قابلیت تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
  • میله فرمان جمع‌شونده
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • باز شدن خودکار درها هنگام تصادف
  • سیستم الکترومغناطیسی باز کردن در صندوق عقب
  • کامپیوتر سفری

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این خودرو به لحاظ امکانات دارای حداقل‌هاست.

بیمه خودروی برلیانس H220

اما در آخر، به مسئله بیمه‌ی برلیانس H220 می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید بیمه‌های مربوط به خودرو شامل بیمه‌ شخص ثالث و بیمه‌ی بدنه می‌باشند.

بیمه‌ شخص ثالث و بیمه‌ بدنه، خودروی شما را در برابر حوادث و خسارات احتمالی و حتی دزدیده شدن بیمه کرده و هزینه‌های شما را جبران می‌کنند. با توجه به هزینه‌های بالای تعمیرات و جبران خسارات داشتن این بیمه‌ها بسیار کارآمد و ضروری می‌نماید.

در بحث بیمه‌ شخص ثالث و بیمه‌ی بدنه برلیانس H220 باید بگوییم، قیمت این بیمه‌ها به موارد مختلفی مانند: سال تولید، مدل خودرو، پوشش‌ها و… بستگی دارد. برای خرید بیمه شخص ثالث خودروی هاچ بک اچ 220 به سایت bimeh.com مراجعه کنید. با درج اطلاعات درخواست شده در سایت می‌توانید هزینه بیمه‌ی این خودرو را استعلام بگیرید.

در آخر باید گفت این روزها به دلیل قیمت پایین خودروهای چینی، ظاهر جالب توجه آن‌ها و نبودن رقیبان داخلی خاص، این خودروها با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. در این میان هاچ‌بک برلیانس H220 به دلیل کوچک بودن، مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته‌است.

منبع: سایت بیمه (https://bimeh.com)

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.