طرز تهیه بیسکویت ترد و خوشمزه

0

بیسکویت ترد و خوشمزه و خوش عطر براتون آوردم که برای عصرانه در کناری فنجون چای خیلی گزینه مناسبی است . البته شما به دلخواه میتونید چاشنی کلوچه رو تغییر بدین و طعمهای متفاوتی باب ذائقه تون داشته باشید .

مواد لازم :

  1. کره ۵۰ گرم
  2. روغن جامد: ۵۰ گرم
  3. روغن مایع :۱/۸ پیمانه
  4. پودر قند: نصف پیمانه
  5. خامه صبحانه :۴۰ گرم
  6. زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  7. پودر هل: ۱ قاشق چای خوری
  8. وانیل: ۱/۸ قاشق چای خوری( اختیاری )
  9. آرد قنادی: ۲۴۵ گرم
  10. بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  11. نمک کمی

طرز تهیه :

کره ، روغن جامد و پودر قند الک شده را با همزن برقی بزنید تا سفید و کرم رنگ شود . روغن مایع را اضافه کرده کمی هم بزنید . زرده و پودر هل و وانیل را اضافه کرده ( من فقط پودر هل زدم ) و یک دقیقه دیگر هم بزنید.خامه را اضافه کنید در حد مخلوط شدن هم بزنید . آرد ، بکینگ پودر و نمک را افزوده و با قاشق یا لیسک هم بزنید تا خمیر جمع شود بیشتر ورز ندهید چون روغن پس داده و سفت میشود .

خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و نیم ساعت در یخچال استراحت دهید . بعد از نیم ساعت خمیر را از یخچال خارج کرده فر را با دمای ۱۷۵ درجه ( گازی ) یا ۱۶۰ درجه ( برقی ) روشن کنید . از خمیر حدود ۲۰ گرم برداشته با دست گرد کنید و با فاصله در سینی قرار دهید . به دلخواه میتوانید کمی کنجد یا تخم خرفه بزنید و سپس مهر دلخواه بزنید.

سینی را در فر گرم به مدت ۱۶ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید . ( برای من ۱۶ دقیقه طول کشید . ) زیر و اطراف شیرینی طلایی شده و راحت از سینی یا کاغذ روغنی جدا میشود . ( مدت رو با توجه به دمای فرتون تنظیم کنید . ) اگه دوست داشتید روی بیسکویت ها هم طلایی چند دقیقه آخر پخت گریل روشن کنید ولی مراقب باشید که نسوزد.

نکته:

به جای هل میتونید از پودر رازیانه استفاده کنید

میتوانید یک قاشق چای خوری سیاه دانه و یک قاشق چای خوری کنجد هم به آرد اضافه کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.